Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Bojkotta Credigo, Easycredit och Credway

Borde detta anmälas till finansinspektionen?

• Totalt antal röstare
    9
  • Enkät stängd .
Easycredit tar uttagsavgift. Det nya systemet är både sämre och bättre. Visst, räntan är relativt låg. Men avgifterna är höga och sen går det inte dra av skatt på avgifterna.

Senast ändrad:
Ni som ansökt om easycredit nyligen, är det creditsafe och på alla belopp?

Yes.

Någon som har lyckats få 20.000 på credigo?

Hade att göra med dessa fram till i augusti-18 då jag löste dem med senaste samlingslånet. Hade credway 30 K (står fortfarande som tillgänglig), credigo o easycredit 10 K vardera. Som tidigare nämnts i tråden så är det helt kört att använda krediten, nekad på grund av ”intern kreditbedömning”, till följd av att någon faktura från easycredit tidigare under 2018 legat någon dag hos deras förseningsavdelning innan den betalades.

1. Någon som vet om detta fantastiska system med att spärra till stor del fungerande kunder är definitivt ?

2. De måste ju förlora en del pengar på den modellen ? Eller är tillströmningen av nya kunder så stor att de inte bryr sig, tankar ?

3. Spekulation. Jag använde mig av credway krediten under förra sommaren, efter den påstådda förseningsfakturan från easycredit. Den ”interna kreditbedömningen” började dyka upp efter allting var slutbetalat. Att faktiskt betala bort de tickande krediterna utan att hamna i inkasso etc kanske inte passar deras kundprofil ?

Gjorde uttag hos credway och fick sms om att jag ska ringa dom och uppge ärendenummer. Kommer de ställa en massa frågor eller vad handlar det om? Tänkte låna för att betala av ett loanstep-lån i förtid, sen har jag några extra utgifter just nu.

Sökte du nyss krediten eller har du haft den tidigare och enbart gjort ett uttag?

Har en kredit sen tidigare på ~17 och har alltid betalat av i tid. Inga anmärkningar eller nåt. Gjorde ett uttag till nu på 4000kr. Känns bara väldigt drygt att prata med dom på telefon. Egentligen klarar jag mig på 1000kr men ville bara få bort loanstep.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp