- Meddelanden
- 74
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 52
Är det så? Vinner båda på det?Då ska ni ta med alla utgifter som ni har haft! Alla gånger![]()
för min fru verkar orolig som fan och tror hon ska få betala mig mer (ursäkta språket)
Är det så? Vinner båda på det?Då ska ni ta med alla utgifter som ni har haft! Alla gånger![]()
Alltså ni kvittar ju dessa utlägg mot vinstskatten och den skatten blir mindre för er båda.Är det så? Vinner båda på det?
för min fru verkar orolig som fan och tror hon ska få betala mig mer (ursäkta språket)
Så långt är jag med dig!Alltså ni kvittar ju dessa utlägg mot vinstskatten och den skatten blir mindre för er båda.
Vi sålde en lägenhet förut som vi fick en bra vinst på, vi köpte ett hus…. Renoverade det och när vinstskatten skulle betalas för lägenheten så tog vi alla kvitton från nya huset och kvittade bort den skatten. det ser jag som en win win för båda. Den infon kommer ju finnas med på båda era inkomstdeklarationer sen?
Den vinstskatten som blir nu kommer ju sjunka iom era förbättringsutgifter. Sen får ni ju båda välja om ni vill ta med er resterande vinstskatten tills nästa boende, blir samma sak för dig, du ”får” ju inte bara ett övervärde utan du kommer även få en vinstskatt som ska betalas på denna. Så därför undrar juristen, de ska ju va rättvist för er båda.Så långt är jag med dig!
men eftersom hon kommer bo kvar och eventuellt en gång i framtiden sälja huset, måste hon inte belasta 22% på vinsten då?
Då förstår jag äntligen.Den vinstskatten som blir nu kommer ju sjunka iom era förbättringsutgifter. Sen får ni ju båda välja om ni vill ta med er resterande vinstskatten tills nästa boende, blir samma sak för dig, du ”får” ju inte bara ett övervärde utan du kommer även få en vinstskatt som ska betalas på denna. Så därför undrar juristen, de ska ju va rättvist för er båda.
Nej det har jag svårt att tro då det inte har med själva lånet att göra. Det är endast i syfte att minska vinstskatten för er båda. Men du går ju på en nit om du inte får vara med och dela på utläggen. Vinstskatt kan man begära uppskov på i flera år också… (om man köper ett dyrare boende) det gör ju xfrun eftersom hon köper ut dig.Då förstår jag äntligen.
Sista frågan. Påverkar detta min fru?
dvs om vi lämnar uppgifter om förbättrings uppgifter?
Betyder det att det blir svårare att få lånet då det var på gränsen?
Nej kommer inte köp ngt direkt men inom ett år förhoppningsvis!Nej det har jag svårt att tro då det inte har med själva lånet att göra. Det är endast i syfte att minska vinstskatten för er båda. Men du går ju på en nit om du inte får vara med och dela på utläggen. Vinstskatt kan man begära uppskov på i flera år också… (om man köper ett dyrare boende) det gör ju xfrun eftersom hon köper ut dig.
Kommer du köpa något nytt nu direkt? Annars kan du inte begära uppskov.
Nej kommer inte köp ngt direkt men inom ett år förhoppningsvis!
Ok, så länge det inte påverkar henne negativt!
vi må skilja oss men hon är mamma till mina barn

Tack själv! Verkligen för att du tagit dig tid att hjälpa mig.Nej då det påverkar inte henne negativt.
Hon får ju nu betala halva vinstskatten och använda sig utav hälften av alla förbättringsutlägg. Men kanske läge att be juristen att förklara också om hon tror att hon blir drabbad negativt.
det var himla fint sagt och jag önskar verkligen att fler tänkte som du![]()
Nu ser jag dock att jag måste fråga en sak till. På vilket sätt belastar hon halva vinst skatten nu?Nej då det påverkar inte henne negativt.
Hon får ju nu betala halva vinstskatten och använda sig utav hälften av alla förbättringsutlägg. Men kanske läge att be juristen att förklara också om hon tror att hon blir drabbad negativt.
det var himla fint sagt och jag önskar verkligen att fler tänkte som du![]()