Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Blev lurad av Big bank!

Jag blev lovad att kunna höja mitt lån till 100000 kr utan medsökande, skitbra tänkte jag, då kan jag lösa alla mina småkrediter och även något annat lån, idag ringer killen jag har haft kontakt med hela tiden och säger att ledningen har tittat på mitt ärende och kan inte godkänna min ansökan!!!!!
Då sa jag att jag blev ju lovad pengarna, då svarade killen att det var bara ett preliminärt besked jag fått innan, ok, det fick jag inte till svar av dig förut, sa jag, då svarade han att jag är godkänd på 50000 kr, bra sa jag, då svarade han att det måste ju ledningen titta på först förstås, det hela slutade med att "ledningen" inte gillade mina inskickade lån och krediter, det var något som var på väg till inkasso också...
Kontentan, dom håller inte vad dom lovar, vi har haft mailkontakt hela tiden, nästan inte pratat med varandra på telefon, men det skulle vi ha gjort istället och inte fått en massa "lovande" svar.........
Suck!

jag tror inte att nån bank lovar någon pengar.utan det är ens egen uppfattning som kan spela en ett spratt.och bankerna har ju rätt tyvärr att avgöra om det blir lån eller inte.
jag har också hafft kontakter med olika personer på olika lånebolag och min bank swedbank och de säger oftast ja men jag tycker det ser lovande bra ut och det skall nog inte vara några problem men måste kolla med min chef eller kolleger först.det är oftast inte bara en person som godkänner.och är det på väg till inkasso ja då är det kört.

när du gjorde låneansökan fick du svar på skärmen?har själv inte lånat från dessa så jag vet inte hur de svarar,därför min fråga.vilket svar iså fall.preliminärt godkänd är att de går igenom ärendet manuellt.och betyder varken godkänd eller avslag.

Jag blev lovad att kunna höja mitt lån till 100000 kr utan medsökande, skitbra tänkte jag, då kan jag lösa alla mina småkrediter och även något annat lån, idag ringer killen jag har haft kontakt med hela tiden och säger att ledningen har tittat på mitt ärende och kan inte godkänna min ansökan!!!!!
Då sa jag att jag blev ju lovad pengarna, då svarade killen att det var bara ett preliminärt besked jag fått innan, ok, det fick jag inte till svar av dig förut, sa jag, då svarade han att jag är godkänd på 50000 kr, bra sa jag, då svarade han att det måste ju ledningen titta på först förstås, det hela slutade med att "ledningen" inte gillade mina inskickade lån och krediter, det var något som var på väg till inkasso också...
Kontentan, dom håller inte vad dom lovar, vi har haft mailkontakt hela tiden, nästan inte pratat med varandra på telefon, men det skulle vi ha gjort istället och inte fått en massa "lovande" svar.........

Suck!
Jag kände mig också lite lurad för jag ringde och frågade om det är nån idé att jag söker när har har typ 10 UC förfrågningar och fick till svar att jag kan ha hur många som helst det spelar ingen roll, så jag trodde väl jag låg bra till, har ingen anm heller men en massa smsnlån som jag tänkte lösa, var ärlig och skickade kopior på alla dessa och hade telefonkontakt med en trevlig dam där, men när de tittat på mitt ärende så det blev allt nej genom ett mail, jag förstod det när hon inte ringde tillbaka med besked... Nej hitta på att ni ska låna till nåt annat för ärlighet har man tydligen inget för.

Nä, ärlig skall man inte vara, har msn inget för!

Jag pratade med en och samma människa hela tiden,
Han sa att jag kan ge dig 100000 kr utan medsökande om du skickar in dina papper till mig,
Är inte det ett besked om lån???

Jag är inte naiv, har haft lån ett tag hos olika långivare, och aldrig blivit lovad något lån,
Utan att dom har sagt att vi skall titta på dina chanser i
Ett lån, och det är ju mer rätt att säga så, eller hur?

har samma erfarenhet av big bank.

Ansökte om lån där i somras. Blev uppringd av en trevlig kille som sade att jag hade utrymme att låna upp till 100000. Har några smålån jag tänkte baka ihop. Har huslån tidigare med full inteckning. Huset värderat högre än lånen. Men så undrade killen varför jag hade blancoförfrågningar. Han frågade om jag hade något aktuellt betalningsföreläggande hos kf och jag var ärlig och sade att så var det. Fick frågan om jag kunde fixa det snabbt för det var typ enda hindret. Jag betalade in dessa och det var en större summa men kändes bra då han sade att allt var ok. Sedan ringde han ett par gånger och frågade om vårt huslån och hur mycket vi betalar varje månad. Ärligt svarade jag att min del är 3500. och han ringde igen för att vara säker. Sedan kom det bara ett mail som sade att lånekommiten inte beviljat lånet. Varpå jag blev arg och ringde upp dem och fick till svar attde bara sammanställer inför beslutet. Men jag håller med om att det lät som om det var klart. Hade han sagt från början att det kunde vara svårt hade jag inte dragit på mig den uc:n

Samma här, en UC i onödan och förfrågan på summa 100.000 som sticker i ögonen på en varje gång jag kollar på min UC. Hade också tänkt lösa in en drös med sms lån o lite annat. :(

jo

Sökte 80 000 kr på deras sida i söndags kväll. Ansökte med bankid.
Igår på em ringde en kille och frågade lite om mina månadskostnader och min inkomst. Han undrade också om jag hade smslån. Jag svarade hyfsat sanningsenligt och också att jag hade ett par smslån som skulle betalas snart.

Han tyckte att jag borde kunna låna 100 000 kr av dom mot att dom löste mina dyrare lån och krediter så att mina månadskostnader sjönk.

Jag fick sen maila in ocrnr, långivare, bg/pg och belopp på det dom skulle lösa.

Sen kom mail att jag skulle få ngt att underteckna med bankid under kvällen och att utbetalning skulle göras under tisdagen. Det skulle dock godkännas av en lånekommitte först.

Det var första gången det sas ngt om att han inte själv kunde godkänna.

Sen ringde han efter 15 minuter och sa att det var godkänt och dubbelkollade mitt bankkonto för det som blev över att betala ut till mig efter att dom betalat in resten till oilka kreditgivare.

Länk till elektroniskt avtal att signera med bankid kom sen på mail.

Visst, hög ränta, men smidig behandling och effektiv ränta blev faktiskt inte högre än den jag hade på en de större krediter jag löste.

Så dom ville inte ge mig några pengar ut, men löste en del dyrt skit, inkl ett smslån. Sen är det klart att en del av det dom betalade in till var till kortkrediter som inte blev slutbetalda eller uppsagda (nåt sånt krav fanns inte). Så är jag dum igen, så kan jag använda dom kortkrediterna igen och sitta med ett lån till att betala :)

Men som sagt, som lösning av det jag hamnat i nu var det smidigt och hyfsat ok. Nu blir det inga snabblån på ett tag för min del.

Det verkar då som om BigBank har en gräns för hur höga belopp deras kundtjänstmedarbetare får säga ok till. Högre belopp ska passera ”lånekommitten”. Så även om allt verkar grönt fram till dess. Så kan dom fortfarande säga nej. Detta är inget ovanligt i bankvärlden, men jag håller med om att det var lätt att tro att allt redan var klart.

Det som var lite komiskt i mitt fall var ett det kanske tog 20 minuter att får det godkänt J Så om det fanns en verklig fysisk ”lånekommittee hade jag nog flyt att dom satt i sammanträde just då
tongue.gif

låna hos BIGbank vad tycker ni

Hej!

jag sökte och blev beviljad ett lån hos bigbang på 100tusen som de ska gå in och betala massa smslån och lite annan skitlån hos anda långivare , men räntan hos bigbank är inte nåt vidare den är på 24% , den effektiva räntan är mycket mer än så jag ska betala av 2500kr ca i månad räknad på 6 år dvs. 180 tusen tillbaka till bigbank, låter inte rymligt eller vad tycker ni är det värd och blir av med massa sms lån istället eller vad tycker ni har inte skrivit på avtalet än råd och förslag är välkommen.

Hej!

jag sökte och blev beviljad ett lån hos bigbang på 100tusen som de ska gå in och betala massa smslån och lite annan skitlån hos anda långivare , men räntan hos bigbank är inte nåt vidare den är på 24% , den effektiva räntan är mycket mer än så jag ska betala av 2500kr ca i månad räknad på 6 år dvs. 180 tusen tillbaka till bigbank, låter inte rymligt eller vad tycker ni är det värd och blir av med massa sms lån istället eller vad tycker ni har inte skrivit på avtalet än råd och förslag är välkommen.

Hur mycket tjänar du och hade du några smslån på inkasso när du sökte? Löser bigbank detta åt dej eller
får du göra det ? Verkar det svårt att bli beviljad där och är det lättare om man vill lösa andra lån ? Tack på förhand...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp