Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Blev lurad av Big bank!

Jag har precis släppt mina 30000 kr och väntar, vet inte vilket inkasso är, inte villkor heller men det kan inte vara värre än 36% i ränta som jag fick

Ni som har era ärenden hos inkasso för bigbank, hur fungerar det för er?
Dom verkar sköta inkassot själva (iaf mitt). Jag har muntligen kommit överrens om en summa per månad men jag får aldrig någon avisering plus att handläggaren jagar mig varje dag med frågor om när jag kan höja beloppet trots att dom vet att jag berättat att jag är "under isen". Jag kan inte betala mera än det jag kommit överrens om och jag sköter ju det, men vet ju inget om skulden då beloppet aldrig aviseras..
Vore intressant att höra hur det fungerar för andra....???
Tacksam för svar!

Vad betalar du per månad?
Är det bättre att betala av lånet eller låta det gå till inkasso tycker ni?

Jag gjorde upp om att betala 900 kr/mån men ändå ringer dom och mailar varje vecka om att jag ska höja...Det värsta är att jag inte får någon avisering vare sig på post eller mail....Ibland är det ju intressant att se skuldbilden och se ifall det åtm minskar med någon krona per månad...

Kräv att få det skriftligt

Jag har inget lån hos Big bank,men jag tycker du ska kräva att få en avisering varje månad för självklart har du rätt att veta hur pengarna du betalar in fördelas mellan kapitalbelopp och ränta!! Tycker detta är väldigt oseriöst då det faktiskt är en bank!
Be dem sända utdrag för dina inbetalningar och säg att du vill veta hur mycket som går till
kapitalskuld resp räntor. Det var synd att det var en muntlig överenskommelse gällande avbetalningsplanen,men ta upp det med dem och fråga om det inte gäller längre med att betala 900/mån och om de säger att det gäller,se till att du får skriftligt på det då! De har inget rätt att terrorisera folk och har du skriftligt på avb,planen hänvisar du dem till den.
Hoppas det löser sej!!

Jag gjorde upp om att betala 900 kr/mån men ändå ringer dom och mailar varje vecka om att jag ska höja...Det värsta är att jag inte får någon avisering vare sig på post eller mail....Ibland är det ju intressant att se skuldbilden och se ifall det åtm minskar med någon krona per månad...

Du måste ha det skriftligt annars kan de ju bluffa hursomhelst med detta. För en seriös bank är det INTE

UC - ni som fått lån

Hej, Ni om blev beviljade 100 000 kr, vad hade ni för inkomst, skulder, underskott UC score osv? Tacksam för alla svar då jag funderar på att söka I juni när UC uppdateras, men vill veta om det är värt det.

Hej, Ni om blev beviljade 100 000 kr, vad hade ni för inkomst, skulder, underskott UC score osv? Tacksam för alla svar då jag funderar på att söka I juni när UC uppdateras, men vill veta om det är värt det.

Om jag var du skulle jag söka hos någon annan bank. Bigbank är inte att lita på och de har den högsta räntan av alla.

Har nog inget annat val.. Måste låna minst 100 000 och har 200 000 inkomst, 60 000 blanco, 2 frågor, 38000 underskott. Känns inte som om jag blir beviljad av nån annan..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp