Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Blancolån på 1miljon, nya sambon vet inget och nu ska jag gå på föräldraledihet

Kanske han kan stå som medlåntagare så skyfflar du ihop lånen, säger hej då till Nordax 17%.

Om du överkonsumerat en tid har du inte samlat på dig några dyra handväskor som du kan kränga då?

Grät när jag lästa ditt svar nu. Jag vågade aldrig berätta för min sambo då när jag skrev tråden men nu MÅSTE jag verkligen. Har känt mig så ensam, med så mycket ångest och skammen äter upp mig. Tack för att du skrev, jag kände mig lite mindre ensam just nu i en situation som äter upp mig
Är i samma sits. Exakt. Det är så otroligt jobbigt och tärande

Jag tror att själva lånen och summan inte är det största problemet utan det stora sveket är att du har ljugit och hållit det hemligt för honom i så många år. Berätta innan ännu ett år passerar.
Kanske han kommer känna att om han hade vetat så hade han kunnat hjälpa dig på något sätt, betala mer utgifter/medsökande till samlingslån etc och att du idag hade varit på en helt annan plats, med mindre lån, med hans hjälp.

Har du berättat nu och hur togs det emot? :folded:
Jag har försökt varje kväll utan att få ut orden. Känns som jag kommer förstöra hans världen, vilket jag kommer. Samtidigt som han borde sett lite tecken på hur situationen ligger till. Känns som jag lurat in honom i skiten

Jag har försökt varje kväll utan att få ut orden. Känns som jag kommer förstöra hans världen, vilket jag kommer. Samtidigt som han borde sett lite tecken på hur situationen ligger till. Känns som jag lurat in honom i skiten
Förstår att det är svårt, kan du annars skriva ett brev som han får läsa i lugn och ro och att ni tex bestämmer att ni pratar om det dagen efter? När allt har landat lite :axelryck: När kommer barnet? Grattis till det <3

Nordax är verkligen några som fullständigt slaktar människor.. 17% på 300k herregud

Vet exakt då jag gjort detta en gång tidigare och fick då till slut berätta. Han blev besviken men var stöttande. Nu blir det att berätta igen och ja. Jag vet inte om han kommer vara lika stöttande denna gång. Jag kommer berätta för mina föräldrar först och se hur de kan/vill hjälpa mig och därefter berätta för min man.

Det låter helt rubbat att de motiverar så höga lån för dig som så ung, tjänade du in en miljon årligen då?

Om inte bör du gå vidare till Arn, Ko och försöka pröva ditt ärende med motiveringen att banken gjort omotiverade kreditprövningar på dig, mao. du skulle aldrig fått så mycket lån.

Det kanske kan gå, vi lever i Sverige trots allt där samhället är mera till för dig än åt företagarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp