Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bisnode Minupplysning?

Vilka tar bisnode med lån trots 2 anmäkningAr som är 2,5 år gamla ?
Behöver lite slantar :)

Det snackas ju mycket om att antalet förfrågningar i stort påverkar kreditbetyget hos Bisnode. De flesta av mina förfrågningar har försvunnit. För ett år sedan hade jag runt 60 + ff - nu har jag en kvar som försvinner i Maj. Mitt betyg betyg har rört sig från 1-3...har inga anmärkningar och en stadig inkomst men dock ett kraftig underskott. Frågan är hur mycket ff påverkar egentligen?

Det snackas ju mycket om att antalet förfrågningar i stort påverkar kreditbetyget hos Bisnode. De flesta av mina förfrågningar har försvunnit. För ett år sedan hade jag runt 60 + ff - nu har jag en kvar som försvinner i Maj. Mitt betyg betyg har rört sig från 1-3...har inga anmärkningar och en stadig inkomst men dock ett kraftig underskott. Frågan är hur mycket ff påverkar egentligen?

vad för inkomst o underskott? Jag har hög inkomst, betyg 2 och 10ff just nu och 60 k underskott.

En fråga.
När jag går in på www.minupplysning.se så ser jag mina upplysningar. En utav dessa är "Svea Inkasso" när jag däremot går in på min senaste upplysningskopia så är den inte med. Alltså det är inte en synlig förfrågning, inte ens blank.
Kan det vara att dom har gjort en Bisnodeupplysning på mig som inte sist? Vore ju ganska kanon om det är så :D

En fråga.
När jag går in på www.minupplysning.se så ser jag mina upplysningar. En utav dessa är "Svea Inkasso" när jag däremot går in på min senaste upplysningskopia så är den inte med. Alltså det är inte en synlig förfrågning, inte ens blank.
Kan det vara att dom har gjort en Bisnodeupplysning på mig som inte sist? Vore ju ganska kanon om det är så :D
Ja det har hänt mig med, dock inte att ett inkasso bolag har gjort upplysning på de viset.

Har 74 ff på min upplysning, senaste bisnode kopian hade jag 53

Ja det har hänt mig med, dock inte att ett inkasso bolag har gjort upplysning på de viset.

Min arbetsgivare har med tagit en sådan upplysning verkar det som, dom ville se min ekonomi (lagkrav inom min bransch) och den är inte heller med.

Om så är fallet kommer jag nästa månad ha bara 2 stycken förfrågningar hos Bisnode...

Min arbetsgivare har med tagit en sådan upplysning verkar det som, dom ville se min ekonomi (lagkrav inom min bransch) och den är inte heller med.

Om så är fallet kommer jag nästa månad ha bara 2 stycken förfrågningar hos Bisnode...
Ja de kan jag tänka mig att dom måste. Skönt de då blir det snart wästgöta?

Det stämmer, i maj tänkte jag ge mig på wästgöta om inkomsten kommer med. Har ju justerat ner underskottet också.
Så kommer ha 5% underskott, två FF på Bisnode och närmare en miljon i årsinkomst. Ska väl till självaste fan att man blir nekad då :D

En varning för Bisnode. Min bevakning som kostar 300:- år visar inkomsten för 2020 men kreditprövningen görs fortfarande på 2019 års inkomst. Ny score är 7, kreditprövning visar 4.

Tro inte på vad Min bevakning säger. Bisnode är riktigt fula fiskar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp