Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bisnode Minupplysning?

Mitt hoppade också från 1 till 2, kanske tidig julklapp ;)

En kanske dum fråga men det enda sätt att se sitt kreditbetyg hos Bisnode är via betaltjänsten på Minupplysning? Finns ingen tjänst motsvarande "Kreddy" där du kan se det eller som du kan se Creditsafes betyg i Tink-appen (även om det är gratis på Creditsafes hemsida också? :)

Stämmer.

Du måste ha deras min upplysning. Dock är UC:s system illa och oförklarligt konstigt - Bisnode:s är 10 gånger värre....

Köpte Min upplysning idag. Ser att betyget höjdes från 1 till 2 den 4:e November. Men det har blivit några upplysningar efter detta datum och på dessa står det att betyget är 1. Mycket märkligt.

Jag har fått mail (realtidsnotifiering) att Partner Inkasso Sverige AB har gjort en förfrågan på mig.

När jag loggar in på "Min upplysning" via tjänsten jag prenumenerar på då ser jag inte denna.
Vad beror detta på?
Gått 4 dagar liksom....

Detta har jag i Bisnodebetyg nu

Score: 560 Beräknad kreditrisk: 11,10%

Motsvarar blott en 4:a....Märkligt

Jag har fått mail (realtidsnotifiering) att Partner Inkasso Sverige AB har gjort en förfrågan på mig.

När jag loggar in på "Min upplysning" via tjänsten jag prenumenerar på då ser jag inte denna.
Vad beror detta på?
Gått 4 dagar liksom....

mitt daypay lån gick till deras inkasso

Det är dom som tog förf på mig..,

Köpte precis ” min upplysning” mest för skojsskull och se vad jag har för kreditvärdighet. Det stod att jag har en 7a som kag tycker är väldigt märkligt för när jag tog farilo i oktober och fick en upplysning av dom så stod det o den upplysningen att jag hade en 2a? Det var två månader sen och jag har lika många ff som då (11st)

Vad beror ökningen av kreditvärdighet på? Blev den bara bättre för att kag köpte min upplysning?

Måste man köpa för ett år, skulle bara vilja se min score en gång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp