Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bilskatt i löneutmätning, när ser transportstyrelsen pengarna?

Den 27e i torsdags hade kronofogden dragit pengarna från min lön o den 28e elr om den nu va 1 mars så betalade jag in de sista 290kr som va kvar på bilskatten..betalade till kronofogden då. Måste ringa dom direkt på måndag morgon:/ Vågar inte ta bilen te jobbe nu på måndag :(

27e va vist i onsdags men då borde de ju registrerats tills på fredagen kan man tycka:(

Hjälper nog inte att jag svarar fler gånger:) hoppas det ordnar sig

Först betalar din arbetsgivare in till kfm vilket kan ta någon dag. Sen ska det från kfm till transportstyrelsen... det går inte direkt så det kan ta lite tid :)

Först betalar din arbetsgivare in till kfm vilket kan ta någon dag. Sen ska det från kfm till transportstyrelsen... det går inte direkt så det kan ta lite tid :)

Hoppas du har rätt :( Men vågar ja ta bilen imorn till jobbet då....:( stoppar dom mig o ser att pengarna ej kommit in på transportsysten skulle dom plocka skyltarna...:( o får en dyr böteslapp:/

Hoppas du har rätt :( Men vågar ja ta bilen imorn till jobbet då....:( stoppar dom mig o ser att pengarna ej kommit in på transportsysten skulle dom plocka skyltarna...:( o får en dyr böteslapp:/

Förmodligen ser inte transportstyrelsen pengarna på måndag. Eftersom dom går via KF.

Du kan alltid bestrida en bot, du har bokföringsdatum på betalningarna så bör inte vara något problem.

Att dom stannar dig igen är inte så sannolikt. Haft körkort mer än 15 år och i snitt inte blivit stannad 1 gång per år.

Har för mig att Lasseman skrev att det är den vanligaste anmärkningen, just den ifrån TFF.
Jag stöter dagligen på flertalet kunder som skiter i att försäkra sina bilar, det är lite konstigt egentligen eftersom en trafikförsäkring kostar på en månad lika mycket som det kostar "böter" för en dag av tff..

Vad har du för idiot kunder ?;)

Vad har du för idiot kunder ?;)

90% är det kunder som har otroligt många bilar, säg 20-30 stycken. Så säljer dom / köper dom nya. Skiter i försäkringen eftersom dom lever på detta och således inte har en vanlig inkomst som landar på kontot 25:e...

Förmodligen ser inte transportstyrelsen pengarna på måndag. Eftersom dom går via KF.

Du kan alltid bestrida en bot, du har bokföringsdatum på betalningarna så bör inte vara något problem.

Att dom stannar dig igen är inte så sannolikt. Haft körkort mer än 15 år och i snitt inte blivit stannad 1 gång per år.

Hm får se hur jag ska göra imorn:( Vore så surt o få böter o bli av me skyltarna...tar dom bilen me då elr!!?:/

Vet inte hur ja ska bevisa att de e betalt mer än att de står på min sida på kronofogden att det e 290kr kvar på skulden...samt att de betala ja i fredags men har väl inte nåt fram än:/

Polisen sa att ser vi dig igen o de ej e betalt tar vi skyltarna o de blir böter. Dom cirkulerar lite här på helgerna :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp