Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bilskatt i löneutmätning, när ser transportstyrelsen pengarna?

Jag tror inte du behöver vara orolig att dom stoppar dig igen åtminstone.

Jag slutade besikta bilen för flera år sen. Den kostnaden fick jag helt enkelt prioritera bort :D Bara blivit stoppad ett par, kanske tre gånger. Kör minst 4 mil dagligen.

Vad sa talsvaret?

Jag slutade besikta bilen för flera år sen. Den kostnaden fick jag helt enkelt prioritera bort :D Bara blivit stoppad ett par, kanske tre gånger. Kör minst 4 mil dagligen.

Försäkrar du den?

Absolut! Den anmärkning jag har kvar än idag var dock från Trafikförsäkringsnämnden, eller vad den där ockerverksamheten nu kallas...

Har för mig att Lasseman skrev att det är den vanligaste anmärkningen, just den ifrån TFF.
Jag stöter dagligen på flertalet kunder som skiter i att försäkra sina bilar, det är lite konstigt egentligen eftersom en trafikförsäkring kostar på en månad lika mycket som det kostar "böter" för en dag av tff..

Talsvaret sa att fordonskatten inte var betald. Men enligt kronofogdes hemsida när jag loggar in står det skuld till transportsysten fordonsskatt: 290kr

O dom 290kronorna betalade jag i fredags...

Kan de va så att pengarna inte kommit fram till ransportstyrelsen en???:/

Fan ska ja göra nu då behöver ju jobba på måndag:/ O ja visa polisen de som stod på min sida på kronofogdens hemsida att de bara va 290kr kvar o att ja betalat de men dom tyckte iaf de va skumt att bilskatten stod kvar på deras sida att de ej va betalt....dom tog tack o lov inte skyltarna.

O förra veckan innan löneutmätingen så stod de på min sida på kronofogden att jag hade hela bilskatten kvar....o nu 290kr som ja i fredags betalat

Har för mig att Lasseman skrev att det är den vanligaste anmärkningen, just den ifrån TFF.
Jag stöter dagligen på flertalet kunder som skiter i att försäkra sina bilar, det är lite konstigt egentligen eftersom en trafikförsäkring kostar på en månad lika mycket som det kostar "böter" för en dag av tff..

Om det är vanligast vet jag inte, men det känns som vanligaste emålet.

O förra veckan innan löneutmätingen så stod de på min sida på kronofogden att jag hade hela bilskatten kvar....o nu 290kr som ja i fredags betalat

Du har skrivit att du betalat i fredags den 28e, i fredags var det 1 mars
Var betalade du? Till kfm eller transportstyrelsen?
Oavsett egentligen, om du betalat i fredags är det nog inget konstigt att pengarna inte bokats hos transportstyrelsen ännu. Beroende på när på dagen du betalade så har möjligen knappt pengarna lämnat din bank än.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp