Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bilskatt i löneutmätning, när ser transportstyrelsen pengarna?

Hade en skatteskuld på bilen tyvärr men nu den 27e i torsdags drog dom en rejäl slant på min löneutmäting och när ja loggade in på kronofogdens hemsida stod de först den 27e att det var 2400kr kvar och den 28e att de va 390kr kvar o de betalde jag in i fredags den 28e...Men när polisen kollade stod hela beloppet kvar..jag förklarade som de var o visade kvitto att jag betalat. Hur långt tid tar de innan de registretas??? Betalade den 27e från löneutmätingen o den 28e betala ja de sista...tar de flera dagar innan de registreras på transportstyrelsen??:/

Hade en skatteskuld på bilen tyvärr men nu den 27e i torsdags drog dom en rejäl slant på min löneutmäting och när ja loggade in på kronofogdens hemsida stod de först den 27e att det var 2400kr kvar och den 28e att de va 390kr kvar o de betalde jag in i fredags den 28e...Men när polisen kollade stod hela beloppet kvar..jag förklarade som de var o visade kvitto att jag betalat. Hur långt tid tar de innan de registretas??? Betalade den 27e från löneutmätingen o den 28e betala ja de sista...tar de flera dagar innan de registreras på transportstyrelsen??:/

Ingen aning hur länge det tar till ts ser pengarna, men en vecka skulle jag kunna tro är normalt.

Hände mig med en firmabil, då plocka dom nummerplåtarna. Chefen betala o skrev ut kvitto sen hämta vi plåtarna samma dag.

Tar de så långt tid:/ Men jag har betalat in allt..Då vågar ja inte använda bilen förens efter en vecka då elr vad?:/ enligt polisen stod det att hela skatten inte va betald men enligt kronofogdens hemsida när ja logga in va allt betalt :(

Tar de så långt tid:/ Men jag har betalat in allt..Då vågar ja inte använda bilen förens efter en vecka då elr vad?:/ enligt polisen stod det att hela skatten inte va betald men enligt kronofogdens hemsida när ja logga in va allt betalt :(

Jag vet inte som jag skrev, men jag skulle inte heller bli förvånad om det tar en vecka innan allt är bokfört rätt hos transportstyrelsen

Ska ringa transportstyrelsen på måndag:( Behöver bilen till jobbet ju:/ suck vilken soppa allt blev nu.

Ska ringa transportstyrelsen på måndag:( Behöver bilen till jobbet ju:/ suck vilken soppa allt blev nu.

Logga in på transportstyrelsens sida och kolla om det är bra, eller ring 0771 14 15 16. Knappval 1 och 9 så berättar talsvaret om den är okej.
Om den betalats via löneutmätning måste du haft brukandehinder på den ganska länge dock

Logga in på transportstyrelsens sida och kolla om det är bra, eller ring 0771 14 15 16. Knappval 1 och 9 så berättar talsvaret om den är okej.
Om den betalats via löneutmätning måste du haft brukandehinder på den ganska länge dock

Ja jag har inte använt bilen på länge då jag haft en annan bil under en period men nu drogs ju betalningen för bilskatten så trodde det registrerats på transportstyrelsen:/ me tanke på att de står på kronofogdens hemsida att jag bara hade 390kr kvar....o de betalade jag in i fredags..

Sannolikheten att polisen stoppar dig mer än 1 gång på en vecka känns tämligen osannolikt. Jag hade kört som vanligt.

Sannolikheten att polisen stoppar dig mer än 1 gång på en vecka känns tämligen osannolikt. Jag hade kört som vanligt.

Vågar man de....dom kommer ta skyltarna sa dom om dom ser mig köra igen o skulden står kvar:/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp