Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Billån med UC 20%

Hej,

Är det någon som vet om det är avslag direkt om man har kass UC när det kommer till billån med kontantinsats?

Volvo finans bank är det främst, men erbjuder andra banker billån?

Kolla istället med bilfirman. Jag köpte en bil för 130t med 40t kontant och 25% UC score. INGA problem. Det är hos Santander med 3,95% ränta.

Jag fick avslag och har ingen aning om varför, tror den kostade 75k och jag hade kring 1-2%. Också santander

Mailade Wasa kredit och han sa att 20% UC ger direkt avslag oavsett lånesumma :/ men ja oklart. Vill inte dra på mig en förfrågan i onödan.

Det kan ha varit så att den gick på 60 och att själva kreditbeloppet kröp under 50 och att det var orsaken till nej.

Mailade Wasa kredit och han sa att 20% UC ger direkt avslag oavsett lånesumma :/ men ja oklart. Vill inte dra på mig en förfrågan i onödan.

Även om det är tråkigt för dig så är det ändå ganska sunt att inte låna ut när det är en chans på 5 att det kan blir problem

BMW finans kör inte med uc tror jag

Allt handlar väl om hur mycket banken får tillbaka ifall man inte betalar. I mitt fall hade jag 30% kontant som förmodligen då garanterar täcka lånebelopp. Sedan tror jag även att relationen bilfirman har med banken som påverkar. (Så har det varit när jag jobbade i fordonsbranchen).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp