Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån med UC 20%

Billan@wasakredit.se

Jag ska prova volvo finans, hon på supporten sa att det är återförsäljaren som gör kreditbedömningen. Oklart dock det tas väl en upplysning ändå?
Det gör det. Hos volvo är det uc. Och bilhandlare kan ställa upp mallen för vad som godkänns ganska fritt. Om billånet börjar krångla och bli obetalt så tvingas handlaren ta tillbaka lånet från finansbolaget och får fixa med återtag osv själv

Det gör det. Hos volvo är det uc. Och bilhandlare kan ställa upp mallen för vad som godkänns ganska fritt. Om billånet börjar krångla och bli obetalt så tvingas handlaren ta tillbaka lånet från finansbolaget och får fixa med återtag osv själv
Aokej, ja det återstår väl att se..

Är det generellt sett billigare att få ett "billån" hos tredje aktör likt Collector? Det är ju exakt samma mall som för att samla lån...

Aokej, ja det återstår väl att se..

Är det generellt sett billigare att få ett "billån" hos tredje aktör likt Collector? Det är ju exakt samma mall som för att samla lån...

Collector har inte billån. Jag har fått för mig att det är lättare att få just billån då det finns säkerhet och återtaganderätt där

De har på sin sida billån iallafall :3

Japp, dom har alla möjliga namn på det som är vanliga privatlån/blancokrediter

"Ett billån hos oss är ett lån utan säkerhet"

Dom kan kalla det för mclån, båtlån renoveringslån eller jackvegaslån. Det är oavsett samma sak

Japp, dom har alla möjliga namn på det som är vanliga privatlån/blancokrediter

"Ett billån hos oss är ett lån utan säkerhet"

Dom kan kalla det för mclån, båtlån renoveringslån eller jackvegaslån. Det är oavsett samma sak
Ja det var det jag misstänkte.

Min UC har sänkts till 6% men mina skulder visar 800k blanco... Två avslutade som inte står som avslutade.

Beställt en bil men det blev stopp vid kreditkollen. De skickade ärendet vidare till sin ekonomiavdelning som ska göra en manuell prövning. Behöver inte betyda nej sa säljaren. De kan kolla arbetsintyg och dylikt. Återstår att se...

Volvo finans nu då pratar jag om

Min UC har sänkts till 6% men mina skulder visar 800k blanco... Två avslutade som inte står som avslutade.

Beställt en bil men det blev stopp vid kreditkollen. De skickade ärendet vidare till sin ekonomiavdelning som ska göra en manuell prövning. Behöver inte betyda nej sa säljaren. De kan kolla arbetsintyg och dylikt. Återstår att se...

Volvo finans nu då pratar jag om
Jag har över 1miljon i blanko när jag köpte bilen och 25% risk på UC. Lånade 90t. Inga som helst problem. Fortfarande via bilfirman och finansiering av santander.

Behövde medlånare då jag hade provanställning. Gick bra. Så nu ska det bli en fin bil :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp