Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bil och utmätning

Vet inte ifall de nämner det om dom ser att det sitter flera personer i bilen men i mitt fal så sa dom det (jag var ensam i bilen). Sedan frågade dom ifall jag hade några frågor eller funderingar och det hade jag inte.

När Polisen har stoppat mig så har dom frågat "är det din bil?" och jag svarar "ja, delvis eftersom jag är gift men det är min fru som står på den". Jag kör sådana tider på dygnet att jag blir stoppad ganska ofta eftersom min fru inte har körkort men hon står på bilen. Då tror Polisen att bilen antingen är stulen eller att hon kör utan körkort. Sedan har jag tre kompisar som arbetar som Polis i den orten där jag bor och jobbar dom så stannar dom mig inte eftersom dom vet att jag kör bilen.

Den enda som vet min skuldsanering är min mamma och en av mina vänner och så klart min fru också.
Okej, tack för info. Får ju hoppas att dom.inte nämner något om man är fler i bilen.. känns som man lidit tillräckligt redan under dessa åren.

Du skrev "alla bilar". Inte "alla bilar förutom hyrbilar".

Dessutom tar väldigt få uthyrare kreditupplysning. Har hänt mig en gång med Avis, men Hertz, Circle K och OKQ8 har aldrig gjort det.
Jag har blivit nekad på många ställen, bland annat Cricle K, Hertz och några till. Hittade en liten lokal biluthyrare som också tog uc men gick bra med en deposition.

Jag har blivit nekad på många ställen, bland annat Cricle K, Hertz och några till. Hittade en liten lokal biluthyrare som också tog uc men gick bra med en deposition.
Jag har hört att ibland tas UC på nya kunder. Problemet är att man blir svartlistad hos alla uthyrare om man har betalningsanmärkningar då. Jag är stammis hos Hertz i min stad, så det tas ingen på mig här.

För övrigt så låter det inte klokt att KFM kan utmäta en bil (eller annan egendom) som min sambo är rättmätig ägare till. Då innebär väl det att de kan mäta ut hennes ekonomiska medel såsom sparade pengar och arv?
Nej arv och bankmedel är svårare, är som inget man kan ha i besittning.

Hej!

Min sambos mamma kommer ev köpa en bil till henne och tanken är att min sambo ska stå som ägare till bilen. Jag står inför att påbörja en löneutmätning inom kort. Kan KFM utmäta bilen trots att min sambo står som ägare till den?
Absolut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp