Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bil och utmätning

För övrigt så låter det inte klokt att KFM kan utmäta en bil (eller annan egendom) som min sambo är rättmätig ägare till.
Om du disponerar bilen så kan de det. Det är samma om du lånar en massa dyra verktyg av en kompis för att du skall renovera hemma. Kommer Kronofogden på besök för utmätning i hemmet så ligger din kompis verktyg dåligt till.

Det är förenat med vissa risker att låna ut saker till andra. Detta är en sådan risk.

De kan utmäta hyrbilar då, menar du? Eller en långtradare som tillhör ett åkeri?
Nu lär du knappast få hyra en bil om du har skuldsaldo hos Kronofogden, så det lär sällan vara ett reellt problem, men i det fallet så är det ju ganska enkelt att styrka att uthyrningsfirman äger bilen även i verkligheten.

En bil som är skenskriven på svärmor fast hon inte brukar den är det svårare för föraren att hävda att han inte äger, så den kan utan problem mätas ut. Svärmor kan förstås överklaga och hävda att det är hennes bil. Det kommer antagligen inte att gå så bra.

Nu lär du knappast få hyra en bil om du har skuldsaldo hos Kronofogden, så det lär sällan vara ett reellt problem, men i det fallet så är det ju ganska enkelt att styrka att uthyrningsfirman äger bilen även i verkligheten.
Du skrev "alla bilar". Inte "alla bilar förutom hyrbilar".

Dessutom tar väldigt få uthyrare kreditupplysning. Har hänt mig en gång med Avis, men Hertz, Circle K och OKQ8 har aldrig gjort det.

Ah okej, säger dom något speciellt om att man har skuldsanering eller dom nämner inget alls? :)

Dom har en bärbar dator i famnen (några har en ipad) så får man lämna sitt personnummer och sedan sa dom bara att "ser att du har skuldsanering" och sedan inget mer.

Du skrev "alla bilar". Inte "alla bilar förutom hyrbilar".

Ja? Det är klart att de kan mäta ut en hyrbil som du åker runt i om de känner för det, men varför skulle de? Vem som helst förstår ju att hyrbilsfirman kommer att få den tillbaka, så det blir bara en massa onödigt jobb till ingen nytta.

Det kan snöa på midsommarafton också, men antagligen så händer det inte.

Dom har en bärbar dator i famnen så får man lämna sitt personnummer och sedan sa dom bara att "ser att du har skuldsanering" och sedan inget mer säger dom.
Så dom nämner alltså det.. tråkigt om man har folk i bilen då som inte vet något eller som man vill inte ska veta :(

Så dom nämner alltså det.. tråkigt om man har folk i bilen då som inte vet något eller som man vill inte ska veta :(

Vet inte ifall de nämner det om dom ser att det sitter flera personer i bilen men i mitt fal så sa dom det (jag var ensam i bilen). Sedan frågade dom ifall jag hade några frågor eller funderingar och det hade jag inte.

När Polisen har stoppat mig så har dom frågat "är det din bil?" och jag svarar "ja, delvis eftersom jag är gift men det är min fru som står på den". Jag kör sådana tider på dygnet att jag blir stoppad ganska ofta eftersom min fru inte har körkort men hon står på bilen. Då tror Polisen att bilen antingen är stulen eller att hon kör utan körkort. Sedan har jag tre kompisar som arbetar som Polis i den orten där jag bor och jobbar dom så stannar dom mig inte eftersom dom vet att jag kör bilen.

Den enda som vet min skuldsanering är min mamma och en av mina vänner och så klart min fru också.

Vet inte ifall de nämner det om dom ser att det sitter flera personer i bilen men i mitt fal så sa dom det (jag var ensam i bilen). Sedan frågade dom ifall jag hade några frågor eller funderingar och det hade jag inte.

När Polisen har stoppat mig så har dom frågat "är det din bil?" och jag svarar "ja, delvis eftersom jag är gift men det är min fru som står på den". Jag kör sådana tider på dygnet att jag blir stoppad ganska ofta eftersom min fru inte har körkort men hon står på bilen. Då tror Polisen att bilen antingen är stulen eller att hon kör utan körkort. Sedan har jag tre kompisar som arbetar som Polis i den orten där jag bor och jobbar dom så stannar dom mig inte eftersom dom vet att jag kör bilen.

Den enda som vet min skuldsanering är min mamma och en av mina vänner och så klart min fru också.
Du har skrivit att du har berättat om din skuldsanering för ytterligare en person, men det kanske var trolleri.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp