Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljat lån i Coronatider

Hej!

Vill bara dela med mig av erfarenheten att jag fick samlingslån nu nyligen, ser att det spekuleras om bankerna är hårdare osv. Fick lånet förra veckan.

Deklarerad inkomst 2018: 140k (student)
Styrkt inkomst 2020 med lönespecifikationer: 380k
Inget skuldsaldo
Inga anmärkningar
Kreditkort 5/20k utnyttjad
Synliga lån och krediter: 180k
Utanför UC: 200k
Kreditrisk: 6%

Sökt och beviljat lån 350k till 11% ränta hos BN. Har tidigare haft spridda räntor och diverse avgifter, sms-lån, avbetalningar och annat. Fördelen är att jag lyckats samla precis allt nu hos en och samma aktör.

När min nya inkomst syns hos UC söker jag nytt lån i syfte att få ner räntan, alternativt försöka höja bolån och baka in lite där. Oavsett.

Lycka till alla därute!

Det är ju i alla fall en skaplig ränta med tanke på förutsättningarna och den kommer du ju kunna pressa ner längre fram. Positivt höra att du fick hela beloppet. Många har ju som sagt fått ganska dåliga resultat på slutet. Och jag tror att de flesta av dem har det gemensamma att de är väldigt högt belånade i förhållande till inkomst. Med 380 K i inkomst ligger du lägre där tror jag. Själv har jag ungefär 550 K i lån med en inkomst på 380 K så jag är lite oroad inför mitt för eget försö snart.

Det är ju i alla fall en skaplig ränta med tanke på förutsättningarna och den kommer du ju kunna pressa ner längre fram. Positivt höra att du fick hela beloppet. Många har ju som sagt fått ganska dåliga resultat på slutet. Och jag tror att de flesta av dem har det gemensamma att de är väldigt högt belånade i förhållande till inkomst. Med 380 K i inkomst ligger du lägre där tror jag. Själv har jag ungefär 550 K i lån med en inkomst på 380 K så jag är lite oroad inför mitt för eget försö snart.

Ja precis!
Vad har du själv för förutsättningar? Jag sökte via Advisa förresten, om det är av intresse.

När ska du söka Gaston?

Ja precis!
Vad har du själv för förutsättningar? Jag sökte via Advisa förresten, om det är av intresse.

Jag kommer nog också välja Advisa. Just nu är jag nere på
UC-score 1,3.
2 förfrågningar
Inkomst ungefär 380 000
Synliga lån cirka 550 000 blanco

Inför den här månadens uppdatering blir det lite spännande för jag nollade mitt kreditkort (hade 14/30 K tidigare). Blir kul att se om det blir någon effekt :)

När ska du söka Gaston?

Står lite i valet och kvalet (kom gärna med input). Den 19e den här månaden försvinner min näst sista ff och söker jag då hinner jag ju få pengarna innan månadens räkningar ska betalas så då kan jag ju lösa bort en del utan att betala vanliga månadsavgiften på dem. Å andra sidan försvinner min sista ff 4 juli så väntar jag tills dess har jag optimerat mina förutsättningar ordentligt med 0 ff och 0 kredit :)

Står lite i valet och kvalet (kom gärna med input). Den 19e den här månaden försvinner min näst sista ff och söker jag då hinner jag ju få pengarna innan månadens räkningar ska betalas så då kan jag ju lösa bort en del utan att betala vanliga månadsavgiften på dem. Å andra sidan försvinner min sista ff 4 juli så väntar jag tills dess har jag optimerat mina förutsättningar ordentligt med 0 ff och 0 kredit :)

Jag tror den lilla skillnaden som det kommer ge på ditt betyg med sista fg inte uppväger en månads räntor om ens alls. uppdatera hur det går när det är dags!

Varför välja advisa och inte lendo? Advisa har fler banker men dom som advisa har som inte lendo har är skräp aktörer (cashbuddy credigo risicum friia) det enda som lendo inte har är byax nordnet (?) BN o rebilla, men lendo har ju villabanken thorn goodcash (!)

Varför välja advisa och inte lendo? Advisa har fler banker men dom som advisa har som inte lendo har är skräp aktörer (cashbuddy credigo risicum friia) det enda som lendo inte har är byax nordnet (?) BN o rebilla, men lendo har ju villabanken thorn goodcash (!)

Är lite i valet och kvalet där också faktiskt. Minns att jag fick bra hjälp och en trevlig kontakt med en handläggare på Lendo förra sommaren. Men så fick jag för mig att Lendo inte hade SEB (vilket de ju har) och då började jag kika på Advisa istället.

Hur är det förresten med Villabanken? Måste man ha en villa för att låna av dem?

Är lite i valet och kvalet där också faktiskt. Minns att jag fick bra hjälp och en trevlig kontakt med en handläggare på Lendo förra sommaren. Men så fick jag för mig att Lendo inte hade SEB (vilket de ju har) och då började jag kika på Advisa istället.

Hur är det förresten med Villabanken? Måste man ha en villa för att låna av dem?
Nej ingen villa krävs, en bra bank att ha o göra med, min mor har ett litet lån hos dom så verkar vara helt ok faktiskt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp