Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad skuldsanering

Ingen har överklagat.
eftersom vi har flera barn så hamnar vi på 0 kr på betalplanen. Jag har sjukersättning min man har en lön på ca 34000 i månaden..
ja ca 1,5 miljoner totalt
Ändras våra förutsättningar och får in mer pengar i lön så självklart så gör vi en omprövning ,
Måste vara en otrolig lättnad. Jag är dock oförstående till hur borgenärer bara kan släppa 1.5 miljoner sådär och gå med på 0kr tillbaka. Kronofogden har alltid sista ordet men det låter otroligt att ingen motsatte sig. Galen tur. Grattis återigen.

Måste vara en otrolig lättnad. Jag är dock oförstående till hur borgenärer bara kan släppa 1.5 miljoner sådär och gå med på 0kr tillbaka. Kronofogden har alltid sista ordet men det låter otroligt att ingen motsatte sig. Galen tur. Grattis återigen.
Dem vet väl när det är lönt att sätta emot. Lagen är ju inte ny så man har säkert provat tidigare och tagit lärdom. Kostar ju att processa med.

Att man inte får några pengar eller får för lite pengar är inte ett skäl att inte bevilja, så att sätta sig emot av den anledningen är lönlöst.

Hur gamla var dina skulder?

Ska själv söka sanering snart, har redan släppt allt. En del har börjat trilla in hos KFM

Hur gamla var dina skulder?

Ska själv söka sanering snart, har redan släppt allt. En del har börjat trilla in hos KFM
Skulder från 2013-2018 ca haft utmätning i ca 1 år sen har vi inte haft betalutrymme att dra något på löneutmätning så skulderna har bara ökat…

Det är verkligen en otrolig lättnad! Det känns som om man kan andas igen, helt plötsligt ser man ljust på framtiden

Att man inte får några pengar eller får för lite pengar är inte ett skäl att inte bevilja, så att sätta sig emot av den anledningen är lönlöst.
Tror inte borgenörerna tycker 1.5 miljoner är lönlöst att sätta sig emot. Men förstår jag rätt är ts skulder från 2013 och framåt så dem flesta kan nog återfått sina kapital för längesedan. Att motsätta sig extra ränta var kanske inte så viktigt denna gång och förklarar detta.

Tror inte borgenörerna tycker 1.5 miljoner är lönlöst att sätta sig emot. Men förstår jag rätt är ts skulder från 2013 och framåt så dem flesta kan nog återfått sina kapital för längesedan. Att motsätta sig extra ränta var kanske inte så viktigt denna gång och förklarar detta.

Borgenärerna kan ju tycka det men det är inget som kf tar hänsyn till i sitt beslut, så de har inget att vinna på att sätta sig emot av den anledningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp