Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beviljad skuldsanering!

Problemet är att min exman står som gäldenär i mitt beslut, trots att jag inte har någon skuld till honom. Det står till och med noll kronor i beslutet så jag vet inte hur han har hamnat där. Jag vill inte att han ska veta något om min ekonomi (det är i grund och botten han som orsakat att jag har hamnat i denna sitsen).
Det kanske är något jag borde ta upp med kronofogden, ifrågasätta varför han finns med där.
Han står som borgenär menade jag.

Problemet är att min exman står som gäldenär i mitt beslut, trots att jag inte har någon skuld till honom. Det står till och med noll kronor i beslutet så jag vet inte hur han har hamnat där. Jag vill inte att han ska veta något om min ekonomi (det är i grund och botten han som orsakat att jag har hamnat i denna sitsen).
Det kanske är något jag borde ta upp med kronofogden, ifrågasätta varför han finns med där.
Har faktiskt ingen koll vad som gäller med det. Det jag vet är att vid omprövning så meddelas borgenärerna.

Men hur det blir med 0 i skuld har jag ingen aning om. Är ditt ex med i betalplanen så har han blivit delgiven betalplanen när du fick skuldsanering. Då vet han redan om att du har skuldsanering. Det tror jag i varje fall, men när det står 0 blir jag lite osäker.

Hej alla!

Jag har haft skuldsanering i ca tre år och det har ändå gått ganska bra och tiden går fortare än man tror.
Kämpa på alla ni som nyss har fått era beslut =)

Min fråga är om det finns någon som har bett om omprövning att få kortare betalningsplan eller lägre belopp att betala?
Levnadskostnaderna har ökat markant och mina barn blir äldre, kostar mer och tycker vår situation är väldigt jobbig.
Jag är nervös att begära omprövning ifall dom skulle ta ett beslut att jag ska betala mer istället.
Någon som har gjort en omprövning? Hur går det till?
Kortare betalplan kommer du inte få men mindre att betala i månaden om du har rätt till det.
Gjorde en omprövning nyss. Skickade in på hemsidan skrev med en förklaring till varför sen nu 5-6 månader efter ringde dem upp gick igenom allt och sen svar dagen efter inte svårare än så :)
Är ju inte jätte svårt att räkna ut själv innan om det finns mer eller mindre utrymme för dig att betala så gör det först sen finns det mindre så skicka in.

Har Ni något gemensamt lån?

Har faktiskt ingen koll vad som gäller med det. Det jag vet är att vid omprövning så meddelas borgenärerna.

Men hur det blir med 0 i skuld har jag ingen aning om. Är ditt ex med i betalplanen så har han blivit delgiven betalplanen när du fick skuldsanering. Då vet han redan om att du har skuldsanering. Det tror jag i varje fall, men när det står 0 blir jag lite osäker.
Han blev delgiven det när jag fick betalplanen så han vet redan, vilket jag inte alls var beredd på.

Hade ett lån som Du tog på dig? Löste Du ut honom?
Han påstod att jag hade tagit lånet i hans namn (vilket intr var fallet) men jag sa att jag hade gjort det ändå för att bli fri från honom. Både kronofogden och borgenären gick med på att lånet skulle ingå i min sanering.

Han påstod att jag hade tagit lånet i hans namn (vilket intr var fallet) men jag sa att jag hade gjort det ändå för att bli fri från honom. Både kronofogden och borgenären gick med på att lånet skulle ingå i min sanering.
Oj, om detta kommer fram till övriga borgenärer kan det nog bli jobbigt! Grund för avbruten sanering.

Ok, det lät rörigt.

Om både ditt och hans namn står med på lånet så blir det som Du skriver, han blir delgiven och finns med i din betalplan. Blir ett gemensamt lån då.

Dock så måste Du stå med på lånet för att det skall ingå i din sanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp