- Meddelanden
- 22
- Mottagna reaktioner
- 37
- Poäng
- 122
Har du någon inkomst?Men under inledande står det att jag inte ska betala något!
Har du någon inkomst?Men under inledande står det att jag inte ska betala något!
Hej! Jag har nyligen fått beviljat skuldsanering och igår 5/3-24 försvann saldot hos kronofogden! Äntligen kan man se en framtid igen efter mina 8 år med ett beroende och stora skulder
jag tänkte att jag startar denna tråd, för jag vet hur det var under tiden jag väntade på alla beslut. Har nog läst genom hela forumet angående väntetider osv
ställ gärna en fråga så ska jag försöka svara så gott det
Stort grattis, !!!Hej! Jag har nyligen fått beviljat skuldsanering och igår 5/3-24 försvann saldot hos kronofogden! Äntligen kan man se en framtid igen efter mina 8 år med ett beroende och stora skulder
jag tänkte att jag startar denna tråd, för jag vet hur det var under tiden jag väntade på alla beslut. Har nog läst genom hela forumet angående väntetider osv
ställ gärna en fråga så ska jag försöka svara så gott det går!
Stort grattis, !!!
Jag fick inledande i novmber, betalplanen med allt redovisat på hur mycket som ska till borgenärena osv, en betalplan på 3 år. jag började betala i januari, o har fortfarande inte fått svar, då en borgenär motsätter sig betalplanen, jag stod fast vid förslaget när min handläggare ringde för att höra min yttran, då skickar borgärnen en ny yttran där dem anser att ska betala mer , att ja har räd med mer, o sen skickar dem igen en ny invändning, där jag svarar direkt genom atg lägga fram all underlag på det dem som säger, o nu senaste från min handläggare var att ärendet kommer skickas vidare till invändingshandläggare där ett beslut ska tas.. jag blir tokig, kan jag alltså få ett avslag? min handläggare stod fast vid sitt beslut men måste skicka det vidare då borgenären fortsätter invända
Jag hade inget emot att betala mer , jag motsatte inte det, utan betalplanen, det är skatteverket, jag har lite skulder inom trängselskatt där.. tyvär... och resten är banker.. jag är föräldrarledig nu, och känner sån enorm stress o orl, jag har en bra dialog med min handläggare, där jag har alltid varit tillgänglig med th svara på alla frågor , har varit ärlig om allt.. men så kommer denna skit invändningen.. jag har betalat 5387kr fram tills mars, och ska börja betala 11000 från april.. så det är rätt myckeg ändåHur mycket tycker borgenären att du ska betala framgår det?
Vilket bolag överklagade?
Det här skrev min handläggare sist till mig förra veckan,Jag hade inget emot att betala mer , jag motsatte inte det, utan betalplanen, det är skatteverket, jag har lite skulder inom trängselskatt där.. tyvär... och resten är banker.. jag är föräldrarledig nu, och känner sån enorm stress o orl, jag har en bra dialog med min handläggare, där jag har alltid varit tillgänglig med th svara på alla frågor , har varit ärlig om allt.. men så kommer denna skit invändningen.. jag har betalat 5387kr fram tills mars, och ska börja betala 11000 från april.. så det är rätt myckeg ändå
Ja, 24332 kr i månaden före skatt. Gift och har 2 små barn, frugan har ingen inkomst (pluggar). Räcker inte alls med priserna idag! Lånar ibland från mina bröder för att klara månaden.Har du någon inkomst?
Jag gör det, om det är det som krävs flr ett beslug, ska jag då säga det till min handläggare?Ah då är jag med. Dom tycker du ska betala 4 eller 5 år istället för 3. Det är inte hela världen.
Men det kan även bli etg avslag elr hur?Ah då är jag med. Dom tycker du ska betala 4 eller 5 år istället för 3. Det är inte hela världen.