Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad skuldsanering!

Hej! Jag har nyligen fått beviljat skuldsanering och igår 5/3-24 försvann saldot hos kronofogden! Äntligen kan man se en framtid igen efter mina 8 år med ett beroende och stora skulder

jag tänkte att jag startar denna tråd, för jag vet hur det var under tiden jag väntade på alla beslut. Har nog läst genom hela forumet angående väntetider osv :)

ställ gärna en fråga så ska jag försöka svara så gott det
Hej! Jag har nyligen fått beviljat skuldsanering och igår 5/3-24 försvann saldot hos kronofogden! Äntligen kan man se en framtid igen efter mina 8 år med ett beroende och stora skulder

jag tänkte att jag startar denna tråd, för jag vet hur det var under tiden jag väntade på alla beslut. Har nog läst genom hela forumet angående väntetider osv :)

ställ gärna en fråga så ska jag försöka svara så gott det går!
Stort grattis, !!!
Jag fick inledande i novmber, betalplanen med allt redovisat på hur mycket som ska till borgenärena osv, en betalplan på 3 år. jag började betala i januari, o har fortfarande inte fått svar, då en borgenär motsätter sig betalplanen, jag stod fast vid förslaget när min handläggare ringde för att höra min yttran, då skickar borgärnen en ny yttran där dem anser att ska betala mer , att ja har räd med mer, o sen skickar dem igen en ny invändning, där jag svarar direkt genom atg lägga fram all underlag på det dem som säger, o nu senaste från min handläggare var att ärendet kommer skickas vidare till invändingshandläggare där ett beslut ska tas.. jag blir tokig, kan jag alltså få ett avslag? min handläggare stod fast vid sitt beslut men måste skicka det vidare då borgenären fortsätter invända

Stort grattis, !!!
Jag fick inledande i novmber, betalplanen med allt redovisat på hur mycket som ska till borgenärena osv, en betalplan på 3 år. jag började betala i januari, o har fortfarande inte fått svar, då en borgenär motsätter sig betalplanen, jag stod fast vid förslaget när min handläggare ringde för att höra min yttran, då skickar borgärnen en ny yttran där dem anser att ska betala mer , att ja har räd med mer, o sen skickar dem igen en ny invändning, där jag svarar direkt genom atg lägga fram all underlag på det dem som säger, o nu senaste från min handläggare var att ärendet kommer skickas vidare till invändingshandläggare där ett beslut ska tas.. jag blir tokig, kan jag alltså få ett avslag? min handläggare stod fast vid sitt beslut men måste skicka det vidare då borgenären fortsätter invända

Hur mycket tycker borgenären att du ska betala framgår det?
Vilket bolag överklagade?

Hur mycket tycker borgenären att du ska betala framgår det?
Vilket bolag överklagade?
Jag hade inget emot att betala mer , jag motsatte inte det, utan betalplanen, det är skatteverket, jag har lite skulder inom trängselskatt där.. tyvär... och resten är banker.. jag är föräldrarledig nu, och känner sån enorm stress o orl, jag har en bra dialog med min handläggare, där jag har alltid varit tillgänglig med th svara på alla frågor , har varit ärlig om allt.. men så kommer denna skit invändningen.. jag har betalat 5387kr fram tills mars, och ska börja betala 11000 från april.. så det är rätt myckeg ändå

Jag hade inget emot att betala mer , jag motsatte inte det, utan betalplanen, det är skatteverket, jag har lite skulder inom trängselskatt där.. tyvär... och resten är banker.. jag är föräldrarledig nu, och känner sån enorm stress o orl, jag har en bra dialog med min handläggare, där jag har alltid varit tillgänglig med th svara på alla frågor , har varit ärlig om allt.. men så kommer denna skit invändningen.. jag har betalat 5387kr fram tills mars, och ska börja betala 11000 från april.. så det är rätt myckeg ändå
Det här skrev min handläggare sist till mig förra veckan,
"Hej,
Med räkna av menas antalet månader det tar från inledandebeslut till eventuellt beslut om skuldsanering räknas av på din betalplan.
Alltså,om du har en treårig betalningsplan innebär det tre år från inledande beslut , så den här extra handläggningstiden gör inte att du får betala under en lämgre period än längden på din betalningsplan utan det räknas av vid eventuellt beslut,
ärendet kommer fortfarande skickas vidare till invändningagandläfgare då skatteverket fortfarande motsättwr sig din betalningsplan längd,
så hur ska man tolka detta? borde det inte bli ett beslut snart? avslag?

Vilket belopp handlar det om?

Hur stora är dina totala skulder?

Ah då är jag med. Dom tycker du ska betala 4 eller 5 år istället för 3. Det är inte hela världen.

Har du någon inkomst?
Ja, 24332 kr i månaden före skatt. Gift och har 2 små barn, frugan har ingen inkomst (pluggar). Räcker inte alls med priserna idag! Lånar ibland från mina bröder för att klara månaden.

Ah då är jag med. Dom tycker du ska betala 4 eller 5 år istället för 3. Det är inte hela världen.
Jag gör det, om det är det som krävs flr ett beslug, ska jag då säga det till min handläggare?
Det habdlar om 1,2mkr
Förluster vid affärer och bostad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp