Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad skuldsanering pga diagnoser ?

Har lånat mycket pengar i perioder från 2014 ungefär. 2018 fick jag en bipolär diagnos.. då förstod jag varför jag gjort som jag gjort i mina maniska perioder.. är medicinerad och sen dess.
fick löneutmätning 2019 och har haft det sen dess men har knappt kunnat dra något från min inkomst pga av att den är låg..
nyligen ansökte jag om skuldsanering , och i veckan fick jag även veta att jag har adhd och autism.
är det ett skäl nog att få beviljad skuldsanering? Jag medicinerar för min bipolaritet, kommer få mer stöd nu när adhd och autism tillkom.
Rörigt inlägg , hoppas ni förstår hur jag menar

Har lånat mycket pengar i perioder från 2014 ungefär. 2018 fick jag en bipolär diagnos.. då förstod jag varför jag gjort som jag gjort i mina maniska perioder.. är medicinerad och sen dess.
fick löneutmätning 2019 och har haft det sen dess men har knappt kunnat dra något från min inkomst pga av att den är låg..
nyligen ansökte jag om skuldsanering , och i veckan fick jag även veta att jag har adhd och autism.
är det ett skäl nog att få beviljad skuldsanering? Jag medicinerar för min bipolaritet, kommer få mer stöd nu när adhd och autism tillkom.

En diagnos är inte en orsak som gör det möjligt att få skuldsanering, många omständigheter spelar in.

Har svårt att tro att diagnos skall kunna leda till skuldsanering.
Därmed inte sagt att du inte kan få sanering men inte med det argumentet.

Hur höga är dina skulder? Hur gammal är du?

Förstår tanken, om man vänder på steken så ska man i sin tur inte vara berättigad ett lån om man har en diagnos.

sitter lite i samma sits som du med ADHD och kan väl i backspegeln nu se att det blivit som de blivit pga en anledning.

Man är impulsiv. 0 konsekvenstänk etc.

Däremot tycker jag att en skuldsanering borde vara mer personligt än vad det är.

Kan man se ett tydligt brytdatum ifrån det osunda beteendet samt att man söker hjälp och verkligen visar att man gör allt man kan för att komma på bättringsvägen vad det gäller psykiskt och ekonomiskt så tycker iallafall jag att man ska kunna få en chans även ekonomiskt också, dvs (skuldsanering).

KFM kan verka lite fyrkantiga.

Spelmissbruk som är klassat som en sjukdom talar emot en skuldsanering, ser inte varför de ovannämnda sjukdomarna då skulle tala för en skuldsanering.

Men absolut kan du få en skuldsanering ändå, har jag fått och kommer vara spelmissbrukare hela mitt liv, inget jag kommer bli frisk ifrån och måste jobba med alltid. Dvs aldrig spela.

Spelmissbruk som är klassat som en sjukdom talar emot en skuldsanering, ser inte varför de ovannämnda sjukdomarna då skulle tala för en skuldsanering.

Men absolut kan du få en skuldsanering ändå, har jag fått och kommer vara spelmissbrukare hela mitt liv, inget jag kommer bli frisk ifrån och måste jobba med alltid. Dvs aldrig spela.
Ändå nästan 35% som blir beviljade. Då är rätt många ansökningar som inte ens är kvalificerade.

Tycker denna är rätt spännande ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp