Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad skuldsanering pga diagnoser ?

Ändå nästan 35% som blir beviljade. Då är rätt många ansökningar som inte ens är kvalificerade.

Tycker denna är rätt spännande ändå.
Mörkertalet är ju extremt, hur många är det som blivit hjälpta av närstående för deras spelmissbruk med lån?

Den siffran är förmodligen extremt hög.

Lättast är nog angripa lånen istället för spelen, alla skräplånen som finns fyller ingen funktion i samhället direkt.

Senast ändrad:
Mörkertalet är ju extremt, hur många är det som blivit hjälpta av närstående för deras spelmissbruk med lån?

Den siffran är förmodligen extremt hög.

Lättast är nog angripa lånen istället för spelen, alla skräplånen som finns fyller ingen funktion i samhället direkt.
Instämmer helt! Borde finnas något typ av maxtal på 10% och därefter = Inget lån, samtidigt som du är berättigad att låna maximalt 500k/person gällande blanco.

Instämmer helt! Borde finnas något typ av maxtal på 10% och därefter = Inget lån, samtidigt som du är berättigad att låna maximalt 500k/person gällande blanco.
Skulle nog vilja se ett centralt ställe där alla lån syns, bara det skulle hjälpa.
Förstår absolut inte vitsen varför krediter bara är synliga på X.

Varför ligger något lån utanför UC? Vad är funktionen med detta?

Skulle nog vilja se ett centralt ställe där alla lån syns, bara det skulle hjälpa.
Förstår absolut inte vitsen varför krediter bara är synliga på X.

Varför ligger något lån utanför UC? Vad är funktionen med detta?
Jag har faktiskt frågat ett låneföretag om just detta och det jag fick till svars var just att "För att man har mycket lån någon annanstans och då blir begränsad så det inte vara några hinder om någon skulle vilja städa upp sin ekonomi"

- Var ju bara säljknep men antar att det ligger någonting i det hela. Dvs, att det skall finnas olika "System" just för att det ska se bra ut på andra stället så folket kan belåna upp sig så det gör ont.

Jag har faktiskt frågat ett låneföretag om just detta och det jag fick till svars var just att "För att man har mycket lån någon annanstans och då blir begränsad så det inte vara några hinder om någon skulle vilja städa upp sin ekonomi"

- Var ju bara säljknep men antar att det ligger någonting i det hela. Dvs, att det skall finnas olika "System" just för att det ska se bra ut på andra stället så folket kan belåna upp sig så det gör ont.
Haha, okej…

Rest my case ;)

Antar att 90% av alla snabblån tas av spelmissbrukare. Borde stänga av alla dessa bolag så kommer nog spelmissbruket minska.

Jag är bipolär och det står det om i mitt beslut kring skuldsaneringen jag har beviljats. Om får behandling som hjälper, ser jag inga problem att få igenom skuldsanering även för dig. I bipolär-grupper på Facebook finns många i liknande sits. Sedan väger naturligtvis annat in också.

Antar att 90% av alla snabblån tas av spelmissbrukare. Borde stänga av alla dessa bolag så kommer nog spelmissbruket minska.
Avskaffa SMS-lån.

Maximalt kan man låna sin årsinkomst.
Är man 2 som står på lånet så = bådas årsinkomst kombinerat.

Ett måste när man söker lån är att skicka in ett kontoutdrag tillsammans med bild på senaste hyresavin.

Lån får maximalt vara på 10% ränta, och blir man nekad 10% = inget lån öht.

Förstå vad världen skulle må bättre om detta var ett tvång när man ska låna pengar.

Avskaffa SMS-lån.

Ett måste när man söker lån är att skicka in ett kontoutdrag tillsammans med bild på senaste hyresavin.

Förstå vad världen skulle må bättre om detta var ett tvång när man ska låna pengar.
Där det finns en marknad finns det aktörer som erbjuder efterfrågade produkter.

Vore ju rimligt med striktare regler för utlåning.

Avskaffa SMS-lån.

Att ha ett maxtak på ränta går naturligtvis inte.
10% ränta på ett bra blancolån är inte allt gör långt borta.
Går man tillbaka till mitten av 90talet hadr folk över 20% på bolån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp