- Meddelanden
- 117
- Mottagna reaktioner
- 12
- Poäng
- 62
De framstår som ganska kaxiga i sina formuleringar, där de i princip menar att jag inte har någon rätt att driva ärenden mot dem och att deras egna regler skulle gå före allt annat.Jag har som nämnt haft en diskussion med en av deras bolagsjurister. Det är goddag yxskaft på svaren man får. Svenska Spel är förmodligen det värsta spelbolag utav alla på marknaden. Litar mer på Curacao-licensierade!
Jag har också kontakt med någon som kallar sig bolagsjurist, och i vissa fall får jag svar från personer som inte ens anger namn, trots att jag driver två ärenden mot dem.
Precis som många andra spelbolag hos ARN verkar de ha särskilda kontaktvägar och egna mejladresser för dessa processer, vilket tyder på att de är ganska erfarna vid det här laget. Därför förvånar deras svar mig.
De borde rimligtvis kunna ARN-processen väldigt väl vid det här laget, och ARN och Svenska Spel lär också känna varandra ganska bra efter alla ärenden som passerat. Just därför blir det ännu märkligare när argumentationen känns så generell och ibland inte riktigt träffar sakfrågan.
Det är mycket standardsvar där de låter väldigt självsäkra och påstår saker som jag inte tycker stämmer. Hade de haft rätt fullt ut hade ARN sannolikt inte ens tagit upp fallen till prövning.
Det är inte heller första gången jag har diskussioner med personer som ska vara experter på lagar, där det kastas in juridiska termer mer för att låta övertygande än för att faktiskt bemöta det som är relevant i ärendet.