Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalplan 3 år

Vart står det att det är netto? Det är alltså 80-100.000 brutto vi pratar om isf.
Det står att betalningsutrymmet ska ökat med ca 5k per månad ! Då ska man kunna betala 5k extra och det kan man ju inte om det skulle vara skatt på dom 5k ! Så det bör vara netto ! Och då pratar vi om säkert 80k brutto minst

Ok. Vart står det att betalutrymmet är detsamma som nettoinkomst på lön? Jag hittar inte det.

Ok. Vart står det att betalutrymmet är detsamma som nettoinkomst på lön? Jag hittar inte det.
"Om gäldenärens betalningsutrymme ökat med 4 000-5 000 kr eller mer per månad."
Det är vad du får över i rent betalningsutrymme som gäller. Ditt betalutrymme ökar ju inte med låt säga 5000 kr om det är brutto. Först ska ju skatten dras. Det som blir över är ditt betalutrymme så du måste ju beräkna vad det blir netto. Det är ju det som blir ditt faktiska betalutrymme.
I mitt brev från Skusan så hade min handläggaren angett att vid en stadigvarande ökning om 4000-5000 kr/mån netto så skulle jag begära omprövning.

"Om gäldenärens betalningsutrymme ökat med 4 000-5 000 kr eller mer per månad."
Det är vad du får över i rent betalningsutrymme som gäller. Ditt betalutrymme ökar ju inte med låt säga 5000 kr om det är brutto. Först ska ju skatten dras. Det som blir över är ditt betalutrymme så du måste ju beräkna vad det blir netto. Det är ju det som blir ditt faktiska betalutrymme.
I mitt brev från Skusan så hade min handläggaren angett att vid en stadigvarande ökning om 4000-5000 kr/mån netto så skulle jag begära omprövning.
Ok.Stod det uttryckligen netto? Eller stod det betalningsytrymme?

Ok.Stod det uttryckligen netto? Eller stod det betalningsytrymme?
Det blir ju samma sak! Netto efter skatt är ditt faktiska betalutrymme. Och ja, det stod netto i mitt brev. Isf skulle ju Skusan också beräkna vad nån ska betala in varje månad på bruttolönen och det gör de ju inte.

Har du fått något svar här ang om det ska läggas in omprövning år 4-5? Har nämligen samma situation:) Dock hade jag min 3 åriga plan till sista januari 2025.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp