Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalplan 3 år

Varför chansa, summan Du får leva på är väl samma oavsett om du tjänar 450k/år eller 900k/år?
Bäst måste väl ändå vara att gör omprövning, så får man svart på vitt och har ryggen fri?

Möjligen att KFM skriver 4-5000 för att inte behöva behandla omprövningar för varje löneökning årsvis?

Varför chansa, summan Du får leva på är väl samma oavsett om du tjänar 450k/år eller 900k/år?
Bäst måste väl ändå vara att gör omprövning, så får man svart på vitt och har ryggen fri?

Möjligen att KFM skriver 4-5000 för att inte behöva behandla omprövningar för varje löneökning årsvis?
Man ska alltid vara så ärlig som möjligt ! Jag skrev min inkomst som 43k och det kommer den också vara i december 2023 ! Många som jobbat skift kan lönen vara väldigt ojämn , vissa månader kan jag tjäna 60k och vissa 37k ! Men i slutändan så blir det ca 43k ! Sen blir det ju såklart alltid en årlig höjning ! Det får ju alla !

Det kan nog ändå bli omprövning om de upptäcker i efterhand?
Ja har du inte omprövat om du tex tjänat 40k mer ett år såklart kan det bli så att nått bolag gör en omprövning! Men vet man själv man kommer över den gränsen i slutet på året så är det bara att ompröva

Jag tror att du behöver lägga in en omprövning om din inkomst ökar mellan 4k och 5k (före skatt)/mån under år 4 och 5.
Detta till trots att du har en förkortad betalningsplan.
För ditt nuvarande beslut är taget på den inkomst du har i dagsläget och är det som så att din inkomst ökar under år 4 och 5 kan jag mkt väl tänka mig att man anser att just den ökningen i så fall ska gå till de du är skyldig pengar.

Men (!) detta är enbart en gissning från min sida. Och min uppfattning är att man kan inte få svar på detta på KFM:s hemsida eller genom några beslut som tagits (som tex det gällande inkomstökning vs omprövning).

Kanske värt att kontakta KFM gällande just detta?

Jag tror att du behöver lägga in en omprövning om din inkomst ökar mellan 4k och 5k (före skatt)/mån under år 4 och 5.
För ditt nuvarande beslut är taget på den inkomst du har i dagsläget och är det som så att din inkomst ökar under år 4 och 5 kan jag mkt väl tänka mig att man anser att just den ökningen i så fall ska gå till de du är skyldig pengar.

Men (!) detta är enbart en gissning från min sida. Och min uppfattning är att man kan inte få svar på detta på KFM:s hemsida eller genom några beslut som tagits (som tex det gällande inkomstökning vs omprövning).

Inte före skatt. Det är betalningsutrymmet, om det ökar m 4000-5000 kr, alltså netto.

Tror det är absolut som du säger att man bör ompröva år 4 och 5 om den skulle öka så pass mycket ! Men det är en klurig fråga :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp