Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalningskrav Skatteverket

Antar du svarat på fel inlägg nu.
Nej,

Jag har också fått en omprövning och ska betala tillbaka 26 oktober. Vad händer om jag inte betalar då? Skickas verkligen det till kronofogden direkt? Har bara haft 2-3 veckor på mig att betala….

Tolkar det som att jag kommer få en betalningskrav först ?

Är du 100 % säker på att de inte skickar till KF om beloppet är under 2000 kr? Låter de underskottet ligga kvar men räntan tickar på eller vad?
Begriper inte varför du ställer frågor här på forumet och sedan ifrågasätter svaren?

Är du 100 % säker på att de inte skickar till KF om beloppet är under 2000 kr? Låter de underskottet ligga kvar men räntan tickar på eller vad?

Du får ett betalningskrav om underskottet är 2000 kronor eller mer. Om du har fått ett betalningskrav och fortfarande har ett underskott på 2000 kronor eller mer vid nästa avstämning, överlämnas skulden till Kronofogden för indrivning.

Nej,

Jag har också fått en omprövning och ska betala tillbaka 26 oktober. Vad händer om jag inte betalar då? Skickas verkligen det till kronofogden direkt? Har bara haft 2-3 veckor på mig att betala….
Ja det gör det. Inga förelägganden utan direkt till "skuld att betala"

Ja det gör det. Inga förelägganden utan direkt till "skuld att betala"
Låter märkligt. Vad jag kan läsa ovan borde jag få en månad till på mig iallafall innan jag får själva kravet? Nu har jag bara fått en omprövning där jag ska betala in nu 26 oktober. Om jag tolkar ovan rätt så stäms skattekontot av i början på november och då skickas betalningskravet ut med meddelande om jag inte betalar så går det till kronofogden?
Jag har ju ännu inte något underskott på skattekontot? Detta sker 2023-10-26? Så jag borde väl få till slutet på november iallafall på mig?

Låter märkligt. Vad jag kan läsa ovan borde jag få en månad till på mig iallafall innan jag får själva kravet? Nu har jag bara fått en omprövning där jag ska betala in nu 26 oktober. Om jag tolkar ovan rätt så stäms skattekontot av i början på november och då skickas betalningskravet ut med meddelande om jag inte betalar så går det till kronofogden?
Om du loggar in på skatteverkets hemsida och sen skattekonto så ser du om absolut sista är 26 oktober ! För då är den röd eller om det var orange färg

Jag har ju ännu inte något underskott på skattekontot? Detta sker 2023-10-26? Så jag borde väl få till slutet på november iallafall på mig?
Jag tolkar det som att det går direkt till kfm som en skuld att betala.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp