Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalningsfrimånad December, skuldsanering?

Händer i andra riktningen med, att ett beslut om löneutmätning kommer arbetsgivaren tillhanda efter lönekörningen...

Och att arbetsgivare skiter i besluten helt av olika anledningar

Hej,

Har en liten rörig fråga som ni kanske kan svara på. Jag har en anhörig som fick beslut om inledande skuldsanering 20december och lönen utmättes den 22 december. Borde inte december vara en så kallas betalningsfri månad? Dock är "första" betalningsmånaden för själva skuldsaneringen i Januari.

Så har det gått rätt till eller skulle december vart en betalningsfri månad?

Mvh

När vi fick beslut om inledande så var det den 25 en månad, samma dag som lön utbetalats och utmätningen dragits redan.
Vi skulle börja betala på inledande månaden efter.
Det tog ca 5-6 dagar så hade kronofogden betalat tillbaka den dragna utmätningen till oss.
Misstänker så blir för din anhöriga också.
Fast nu vid storhelger kanske det kan dröja lite längre.

Hej,

Har en liten rörig fråga som ni kanske kan svara på. Jag har en anhörig som fick beslut om inledande skuldsanering 20december och lönen utmättes den 22 december. Borde inte december vara en så kallas betalningsfri månad? Dock är "första" betalningsmånaden för själva skuldsaneringen i Januari.

Så har det gått rätt till eller skulle december vart en betalningsfri månad?

Mvh
Jag tror att din anhörig får tillbaka lönen då inledande kom före löneutbetalningen.

När vi fick beslut om inledande så var det den 25 en månad, samma dag som lön utbetalats och utmätningen dragits redan.
Vi skulle börja betala på inledande månaden efter.
Det tog ca 5-6 dagar så hade kronofogden betalat tillbaka den dragna utmätningen till oss.
Misstänker så blir för din anhöriga också.
Fast nu vid storhelger kanske det kan dröja lite längre.
Exakt så var det för mig oxå. Fick inledande en 22:a i månaden. Arbetsgivaren hade redan hunnit dra av och föra över min utmätning till KF. Det tog bara ca en vecka, så hade KF betalt tillbaks det utmätta beloppet till mitt konto…

Det återbetalas förutsatt att inte arbetsgivaren varit väldigt duktig och betalat in till kronofogden innan inledandet. En del betalar in direkt när dom gör klart lönerna och pengarna ramlar in hos kfm någon vecka innan personen får sin lön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp