Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsfri månad KFM och intrum fråga om amortering

Okej! Jag hade uppehåll på löneutmätningen i 2 månader i början på året för jag skulle köpa möbler till min lägenhet. Men det gick ju sådär, så dem kanske inte beviljar igen nu? Men om det bara är en månad och december eller januari så kanske dem har överseende med det. Vad tror du?
Skojar du? Fick du anstånd pga att du skulle köpa möbler? Jag vet en som inte fick avstånd ens pga dödlig sjukdom......

Skojar du? Fick du anstånd pga att du skulle köpa möbler? Jag vet en som inte fick avstånd ens pga dödlig sjukdom......
Jag har gett anstånd för möbelköp en gång men det berodde på att alla sökande gick med på det.

Jag hade löneutmätning från 2013-2021. Frågade om anstånd en gång, tror det var 2019 då jag insåg att jag behövde glasögon för jag såg så dåligt.
Fick inte det beviljat.
Det är enda gången jag frågat.

Jag hade löneutmätning från 2013-2021. Frågade om anstånd en gång, tror det var 2019 då jag insåg att jag behövde glasögon för jag såg så dåligt.
Fick inte det beviljat.
Det är enda gången jag frågat.
Det låter fel.

Glasögon/linser​

Vi kan ge tillägg för kostnader för glasögon eller linser. Innan du köper glasögonen eller linserna ska du skicka ett skriftligt intyg från optikern till oss.

Av intyget ska framgå:

• ditt behov av glasögon/linser
  • att det är fråga om glasögon eller linser i lägsta prisklass
  • kostnaden
  • hur betalning ska ske.

Observera​

Vi tar inte hänsyn till kostnaden om du redan har betalat glasögon eller linserna. Om du har lånat pengar för att betala får långivaren inte företräde framför andra som vill ha betalt (fordringsägare).

Jag hade också läst att man kunde få anstånd. Gick till optikern och gjorde synundersökning, fick besked om att jag hade bara 30% syn i ena ögat
Fick en offert på vad glasögonen skulle kosta och skickade detta till kfm men fick nej.
Men idag har jag glasögon och ser bra :)

Jag hade också läst att man kunde få anstånd. Gick till optikern och gjorde synundersökning, fick besked om att jag hade bara 30% syn i ena ögat
Fick en offert på vad glasögonen skulle kosta och skickade detta till kfm men fick nej.
Men idag har jag glasögon och ser bra :)

Enda jag kan tänka mig som rimlig orsak till avslag för sånt där är om det är otroligt dyra glasögonbågar.
Det är samma princip vid tandläkarbesök, det ska vara billigaste sättet/metoden. Det är sällan det nekas, men ska tex guld in så blir det nog nedslag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp