En anmärkning är väl kvar in 3 år va? Men betalningsförelägganden trodde jag försvann om man hann betala dom eller om de blev tillbakadragna.Hur länge finns en sådan registrerad i Kronofogdemyndighetens system? Gjorde en låneansökan under dagen, men blev nekad pga för många betalningsförelägganden senaste åren/året.
En anmärkning är väl kvar in 3 år va? Men betalningsförelägganden trodde jag försvann om man hann betala dom eller om de blev tillbakadragna.
Minns inte säkert. Men har för mig de står kvar i två eller tre år. Råkade nämligen själv ut för samma sak. Brixo tyckte jag hade för många gamla betalningsförelägganden hos KFM. Ringde då KFM och de berättade för mig om mina senaste som var från oktober 2015.
Sjukt att de inte raderas från systemet! Jag kan ju skicka in 20 betalningsförelägganden mot min granne om jag vill. Även om de är felaktiga så kommer de stå kvar hos KFM.
Det stämmer. Det är dock så otroligt ovanligt att någon gör det mot någon som dessutom väljer att vända sig till ett bolag som kollar på förelägganden.. de måste ringa eller maila för den infon på privatpersoner.
Det absoluta flertalet av alla förelägganden är nog alldeles korrekta.
Tror man ser tre år. Don återkallade står som avskrivna.
Förstår om dom tackar nej till lån.. att få ett enstaka bf kan kanske hända. Men har man haft just mer än det så är det nog inte läge att låna ut pengar
"Det är inte vi som sätter betalningsanmärkningar..." my ass. Kronofogdemyndigheten registrerar betalningsförelägganden under 3 år, i mitt fall satte det stopp för mig. Har i övrigt endast 1 lån. Man kämpar röven av sig för att slippa dessa betalningsanmärkningar, men inte ens det verkar nog.
Fast kronofogden gör inga betalningsanmärkningar. Vi gör utslag och utredningrapporter som sedan kreditupplysningsföretagen bestämmer om det ska utgöra anmärkningar eller ej