Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalningsföreläggande, när kommer delgivningsmannen

2-3 månader skulle jag tro. Dock hade de ringt och sökt mig på jobbet när jag var på semester, och då talat om att de ringde från KFM. Det var ju inte speciellt kul.
Men får de verkligen göra så ringa jobbet och säga att de är från KFM?

2-3 månader skulle jag tro. Dock hade de ringt och sökt mig på jobbet när jag var på semester, och då talat om att de ringde från KFM. Det var ju inte speciellt kul.
Pratade de med lönekontoret eller din arbetsgivare?

Men får de verkligen göra så ringa jobbet och säga att de är från KFM?

Jag har ett arbete som kordinator, och kronofogden har kontaktat oss för att höra om viss personal är på arbetet den dagen el när hen är där nästa gång, och de har alltid presenterat sig och sagt att de är från KFM.

Ursäkta om frågan är dum men brukar KFM komma till arbetsplatsen eller bara fråga om personen det berör?

Det kan jag förstå, men det blir ju en följd av att man inte skrivit på de kvitton som skickats åt en..

Undrar om de kommer ut 14 dagar gått från påminnelsen... #livrädd

En annan fråga. I några ärenden så är det helt felaktig icke avtalad ränta. Om jag bestrider hamnar der ju hos tingsrätten. Det är jag också livrädd för men i detta fall handlar det om ganska mycket pengar...

Det kan jag förstå, men det blir ju en följd av att man inte skrivit på de kvitton som skickats åt en..

Du Lasseman, jag vet det. Du behöver inte påpeka det i någon slags "jag vet bäst-anda". Självklart hade jag en anledning att förhala hela processen. Och det var att hinna få ett försäkringsärende utbetalt. Och det löste sig.

Sedan hade väl inte KFM behövt säga att de ringde från just KFM och sökte mig till min arbetsgivare? Min arbetsgivare kopplar ju vidare alla samtal, så om jag hade varit inne så hade jag tagit samtalet ifrån KFM.

Eller har KFM någon speciell anledning till att de behöver säga vart de ringer ifrån?

Du Lasseman, jag vet det. Du behöver inte påpeka det i någon slags "jag vet bäst-anda". Självklart hade jag en anledning att förhala hela processen. Och det var att hinna få ett försäkringsärende utbetalt. Och det löste sig.

Sedan hade väl inte KFM behövt säga att de ringde från just KFM och sökte mig till min arbetsgivare? Min arbetsgivare kopplar ju vidare alla samtal, så om jag hade varit inne så hade jag tagit samtalet ifrån KFM.

Eller har KFM någon speciell anledning till att de behöver säga vart de ringer ifrån?

Nej det har dom nog inte, men det verkar ju inte helt orimligt att en som ringer i tjänsten presenterar vart man än nu ringer ifrån, de myndigheter jag blivit uppringd av såväl privat som på jobbet har då alltid gjort det, om det inte är någon som jag pratat med så pass många gånger att det räcker med "hej det är lasse"
Ville du förhala och slippa blanda in arbetsgivaren hade skriva på och sen bestrida gjort det enklare

Undrar om de kommer ut 14 dagar gått från påminnelsen... #livrädd

En annan fråga. I några ärenden så är det helt felaktig icke avtalad ränta. Om jag bestrider hamnar der ju hos tingsrätten. Det är jag också livrädd för men i detta fall handlar det om ganska mycket pengar...

Är räntan fel så är tingsrätten rätt ställe, så länge du har dokumentation på vilken ränta och dröjsmålsränta som skulle gälla så borde det inte vara några jätteproblem att ro hem den frågan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp