Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsföreläggande, när kommer delgivningsmannen

Det har muycket att göra med var man bor att göra, en viss dag väljer dom att åka till tex Västervik och tar då med sig alla grejjer som ska delges folk i västervik med omnejd..

Oj. Av er som haft en delgivningsman på besök, hur länge var det efter påminnelsen?

Som jag misstänkte Lasseman. Inte så systematiskt.
beror på vad man anser är systemastiskt.. Jag skulle säga att det är systematiskt. Ta tex kronofogden i dalarna, dom utgår från falun eller borlänge gissar jag, om en delgivningsman ska upp till sälen för att delge ett ärende som påminnelsetiden gick ut på i går, så tar det mer eller mindre hela dagen, hade man inget annat ärende så var den dagen avklarad.. Dagen efter ska man till ludvika en sväng med ett ärende och malung med ett ärende, så är den dagen slut..
Då är det väl mer smidigt att man plockar det man har på vägen, några i rättvik, ett par i mora, sen upp till sälen, så har man kunnat kanske delge ett 10tal personer på vägen, på en dag, nästa dag kör man söderut, tar de ärenden som ska dit, och så vidare.. jag anser det är mer systematiskt.. Skulle krävas en jäkla massa delgivningsmän om man åkte med dagens ärende nånstans sådär:)

En delgivningsman (eller kvinna var det i det här fallet) kom faktiskt till min arbetsplats förra året. Det var precis efter semestrarna. Hon skötte det hela väldigt snyggt och professionellt. Vi gick undan lite, och hon förklarade vad det handlade om, samtidigt som hon sa förstod att detta måste vara jobbigt för mig. Hon var även vänlig nog att fördröja ärendet två dagar så att jag skulle kunna betala in skulden så jag slapp anmärkning.

Det jag vill säga är att det givetvis är jobbigt att få besök av en delgivningsman. Men hon jag träffade var inte ute efter att sätta dit mig (vilket jag hade föreställt mig att den skulle göra), utan gjorde bara sitt jobb.

Det är min erfarenhet.

Det har jag förstått. Att de är proffsiga. Kommer du ihåg hur lång tid efter påminnelsen det var?

2-3 månader skulle jag tro. Dock hade de ringt och sökt mig på jobbet när jag var på semester, och då talat om att de ringde från KFM. Det var ju inte speciellt kul.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp