Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalkoll, Vad är det för nåt?

Kollade på min förfrågan ang betalkoll, endast inkomst när jag tog första ansökan om betalkoll sen vid höjning så gjorde de en större UC.
Men kollade på mina UC efter och varken första el andra förfrågan syns där. Så syns väl bara för dig på ”min UC”

Nä, man ser samtliga förfrågningar 12 månader tillbaka i tiden. Det gör man väl inte på Micro UC?
Det finns jättemånga olika nivåer och tillägg till UC ff. När man ser skuldnivåerna brukar man kalla det full UC och då syns den för alla andra förfrågare.

Nä, man ser samtliga förfrågningar 12 månader tillbaka i tiden. Det gör man väl inte på Micro UC?
Som korpen skrev, finns olika nivåer på micro UC
Micro uc på betalkoll syns dem tidigare ff men den ff som betalkoll tar: syns ej för andra banker/långivare.
Listan på lån och krediter syns ej så det är ingen Full UC

Hej, måste bara slänga iväg en fråga ang full Uc och micro Uc.
Visas samma riskprocent,eller blir den "bättre" på micro uc? för det är färre algoritmer med i uträkningen?
Funderar på att skicka iväg en förfrågan till betalkoll men vet ej om det är lönt.
Har en uc risk på 41 på min uc , visar micro uc samma så är det nog ingen idé, såg nån här i tråden som blev nekad på en uc risk på 33.
Vill bara säga att den här sidan är jättebra.

Hej, måste bara slänga iväg en fråga ang full Uc och micro Uc.
Visas samma riskprocent,eller blir den "bättre" på micro uc? för det är färre algoritmer med i uträkningen?
Funderar på att skicka iväg en förfrågan till betalkoll men vet ej om det är lönt.
Har en uc risk på 41 på min uc , visar micro uc samma så är det nog ingen idé, såg nån här i tråden som blev nekad på en uc risk på 33.
Vill bara säga att den här sidan är jättebra.
Riskprognosen/kreditbetyget brukar vara bättre. Men kanske är olika.
Du kan alltid prova för den ff är osynlig för andra.

Jag hade en UC risk på 44,6%, 13 ff och skuldsaldo när jag fick 10.000 godkänt dom gjorde en micro-UC.
Försökte höja men gick inte, ser nu att det gått ner till 38% kommer nog få ner lite till denna månad.

När kan man bli godkänd för höja krediten?

Jag har en kreditgräns på 10.000, så ansökte jag om höjning. Det beviljades. Ansökte sedan om 50. Det beviljades. Men kreditgränsen har ändå inte ändrats???? Har nån mer råkat ut för det?

Jag har en kreditgräns på 10.000, så ansökte jag om höjning. Det beviljades. Ansökte sedan om 50. Det beviljades. Men kreditgränsen har ändå inte ändrats???? Har nån mer råkat ut för det?
Hur länge har du fått vänta?

Det har inte hänt nåt än.... provade att maila till kundtjänst, men inget svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp