Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalkoll UC tagen

Hej!

Laddade ner appen igår, ansökte om kredit och fick beviljad 10k. Var en chansning då min senaste UC-risk låg på 13% och en lägre deklarerad inkomst. Provade höja till 50k och det gick. Glad men förvånad!
Fick i Kivra en UC notis, vad jag kan läsa i den så är det en full UC och en som alltså redovisas i kreditupplysningen. Det ville jag ju inte, och vad jag läst från andra medlemmar här skulle det bara tas en mini-UC.
Det enda jag blev glad över att se är min UC-risk som var nere på 6.9% av någon anledning, på Minuc.se står det fortfarande 13%. Skumt.

Någon som kan bringa klarhet i detta?

Fredde

Hej!

Laddade ner appen igår, ansökte om kredit och fick beviljad 10k. Var en chansning då min senaste UC-risk låg på 13% och en lägre deklarerad inkomst. Provade höja till 50k och det gick. Glad men förvånad!
Fick i Kivra en UC notis, vad jag kan läsa i den så är det en full UC och en som alltså redovisas i kreditupplysningen. Det ville jag ju inte, och vad jag läst från andra medlemmar här skulle det bara tas en mini-UC.
Det enda jag blev glad över att se är min UC-risk som var nere på 6.9% av någon anledning, på Minuc.se står det fortfarande 13%. Skumt.

Någon som kan bringa klarhet i detta?

Fredde

Detta känns lustigt då ingen annan har fått full uc . Kan du ta en printscreen på upplysningen ? Betalkoll brukar stå under upplysningar som inte redovisas och det tyder ju på det då din ut risk är lägre .

Dom kanske har börjat med full UC nu för tiden??

Det kommer fortfarande ff i kivra om det är mini UC.
Ett som tyder på att det är mini UC är att ditt betyg var bättre. Kolla på din kopia, var dina lån redovisade? Då är det mini uc och betalkolls upplysning visar ju ff men övriga bolag kommer inte se betalkolls ff.

Hej,
Jag ansökte om att höja min kredit på betallkoll med 10.000 får idag ett medelsnde om att dem
Tagit en full uc,vilket jag trodde att dem inte gör,dvs då har dem alltså anmält även till uc den skuld man har hos dem så alla andra banker kan se?

Tyvärr har dom börjar rapportera till UC
Tror dom ändrade det någon gg i våras är inte helt säker
Så ansöker man hos dom blir det en full UC tyvärr

Tyvärr har dom börjar rapportera till UC
Tror dom ändrade det någon gg i våras är inte helt säker
Så ansöker man hos dom blir det en full UC tyvärr

Det stämmer inte jag ansökte blev nekad häromdagen och inget i uc det stämmer inte o. Full uc

Vet inte om de tar en full uc men däremot rapporteras skulden in till UC så den syns i varje fall. Huruvida det blir en öppen förfrågan vid ansökan kan jag ej svara på

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp