Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalkoll UC tagen

Alright, tack.
klok idé det sistnämnda?

Om du tänker på räntan. Så visst. Men fördelen med klarna och Holm bank är ju att du "döljer" dessa skulder. För om du tänkt söka andra lån om snar framtid så ploppar ju plötsligt betalkoll upp med all skuld på uc direkt du börja använda det.

Om du tänker på räntan. Så visst. Men fördelen med klarna och Holm bank är ju att du "döljer" dessa skulder. För om du tänkt söka andra lån om snar framtid så ploppar ju plötsligt betalkoll upp med all skuld på uc direkt du börja använda det.
Betalar ju mindre eftersom räntan är lägre plus att det blir en kredit istället för två. Tänkte säga upp skulden så försvinner den :)

Ska inte söka samlingslån på ett bra tag. Funderar på att dra en ansökan på Lendo istället och samla.. blir ju bättre men belastar helt klart mer eftersom det blir synligt

Betalkoll tog full uc på mig idag.
Jag ger upp. För att återigen detta inte skulle misstolkas tog jag en ansökan på mig själv igår. Å imorse hade jag fått mail från kivra där collector tagit en uc. Men det är ju INTE en full uc!! Det påverkar inte ditt betyg. Den registreras inte i listan

Precis. Över 10.000 kronor så tas en UC som ser ungefär ut som en full UC med mer info än en mikro men den registreras ej i listan

Sökte 150k på lendo istället och bakade in alla mina krediter och lån som jag tänkte från början med Betalkoll. Fick en ränta på 5,6% hos santander så det blir bäst så. Tack för hjälpen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp