Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Betalkoll lägger ner

Så om man inte själv säger upp skulden så försvinner den inte fr uc utan bara fr Bevilja kredit???
Jo, jag tror den försvinner från UC också. Eftersom deras kreditkort gör det när man avslutar fast man har skuld att betala fortfarande. Det gjorde det för mig.

Min Betalkoll syns fortf i kreddy.

De tog bara bort den från UC om du aktivt själv sa upp den före de avslutade den.
Så jag kommer ha min på uc tills jag betalat tillbaka allt? Ha 45 000 kr utnyttjat, vore så bra att få bort den men jag sa aldrig upp den så nu är det antagligen för sent.

Så jag kommer ha min på uc tills jag betalat tillbaka allt? Ha 45 000 kr utnyttjat, vore så bra att få bort den men jag sa aldrig upp den så nu är det antagligen för sent.
Antagligen, men vet inte säkert, bästa är att maila dem och fråga kanske :)

Jag har inte nyttjat betalkoll på flera månader och har ingen skuld där, men den står fortfarande kvar som tillgänglig kredit när jag loggar in på Collector. Den måste väl försvinna snart av sig själv, hade jag tänkt?

Jag har inte nyttjat betalkoll på flera månader och har ingen skuld där, men den står fortfarande kvar som tillgänglig kredit när jag loggar in på Collector. Den måste väl försvinna snart av sig själv, hade jag tänkt?
Säkert, men hur som helst fungerar det inte att använda tjänsten sen när du kommer till sista steget.

Min har inte försvunnit fr kreddy vilket är lite surt men jag har skuld kvar att betala men hoppades att den skulle försvinna nu när själva tjänsten försvinner.

@Mollymunter som jag förstod det så skulle man säga upp krediten för att få bort den fr uc innan tjänsten stängdes ner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp