Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Betalkoll lägger ner

Ni som fortfarande har aktiv kredit hos betalkoll går det fortfarande att använda tjänsten, alltså att lägga in fakturor?
de tar inte in nya kunder men hur är det med dem som fortfarande är aktiva?
Nej det är tyvärr stopp. Går bara att betala av krediten numera.

Jag undrar verkligen varför de la ner Betalkoll. Det finns ingen annan tjänst som är som den.

Undrar när den försvinner från UC och från Collectors sida? Har ingen skuld där, har inte använt den på ett år innan den stängdes. Jag borde sagt upp krediten men tänkte att den försvinner väl av sig själv när de stängt tjänsten. Det verkar dock inte hända??

Undrar när den försvinner från UC och från Collectors sida? Har ingen skuld där, har inte använt den på ett år innan den stängdes. Jag borde sagt upp krediten men tänkte att den försvinner väl av sig själv när de stängt tjänsten. Det verkar dock inte hända??
Kan du inte säga upp den nu?

Jag vet inte, det kanske går, men förr eller senare måste den ju försvinna tycker jag. Jag blir störd över att krediten står kvar fastän den är död.
irriterande, som du säger, den är död, tjänsten existerar inte längre och du har dessutom ingen skuld, borde försvinna.
Brukar inte avslutade krediter försvinna efter 1 år fr uc?
Elelr måste man alltid säga upp dem?

Har man ingen skuld är det klart de kan avsluta, allt annat vore ju EXTREMT märkligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp