Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalkoll - Full UC?

Blir det en "full-uc" förfrågan när man börjar använda appen eller visas "bara" den utnyttjade krediten?

Jag har ingen full/synlig UCförfrågan från betalkoll. Har krediten synlig på UC som du skriver.
Har 10.000 på mitt Betalkoll/kredit.
Den skapades i december.

Ni som fått höjning fr 2000 till 10 000 kr, vad hade ni i uc risk? Stämmer det att man måste ha under 8%? Har 10,1 idag och vill höja till 10 000 kr. Har blivit nekad tidigare med 12,4%

Ni som fått höjning fr 2000 till 10 000 kr, vad hade ni i uc risk? Stämmer det att man måste ha under 8%? Har 10,1 idag och vill höja till 10 000 kr. Har blivit nekad tidigare med 12,4%
Jag hade 20% när jag ansökte men dom tar ju en microuc så på den står det 4,30%.. fick 10k och höjde direkt till 50k utan problem.

däremot så syns skulden på uc.. går dock att säga upp innan den är betald och då försvinner den från uc men man fortsätter betala tills det är slutbetalt.

Jag hade 20% när jag ansökte men dom tar ju en microuc så på den står det 4,30%.. fick 10k och höjde direkt till 50k utan problem.

däremot så syns skulden på uc.. går dock att säga upp innan den är betald och då försvinner den från uc men man fortsätter betala tills det är slutbetalt.
Tack för svar :) Jo jag vet att skulden finns men är beredd att ta "smällen" om en höjning skulle gå igenom, vill höja till 10 000 kr ändå. Ska vänta tills de flesta ff jag har har gått ut, de går i början av juli. Så ska jag testa. Vill minnas att jag läste här nånstans att man skulle ha under 8% i risk men jag kommer nog chansa ändå.

Tack för svar :) Jo jag vet att skulden finns men är beredd att ta "smällen" om en höjning skulle gå igenom, vill höja till 10 000 kr ändå. Ska vänta tills de flesta ff jag har har gått ut, de går i början av juli. Så ska jag testa. Vill minnas att jag läste här nånstans att man skulle ha under 8% i risk men jag kommer nog chansa ändå.
Ja och som jag skrev, vill du inte använda betalkoll mer sen då kan du säga upp så den försvinner från uc men fortsätta betala av den.

ja, som sagt jag hade over 8% på vanliga uc och dom tar en microuc så har svårt att tänka mig att det blir problem

Micro ucn baseras på vanliga fulla uc ff. Har märkt det nu när mina ff gått från 30 stycken till 14ff, då hoppade micro betyget ner från 88% till 30%.

Min Mini-uc är alltid sämre än min vanliga. Undrar varför?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp