Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Betalar ni tillbaka era SMS-lån

Det finns mer, jag känner till 40-tals men det finns säkert fler.

Nej jag lånar inte huvudsakligen till nöjen, utan som sagt för att betala av skulder och räkningar och skit. Får jag pengar över för att tex göra något kul med så klagar jag ju inte. Men självklart vill jag ju inte låna pengar för att kunna göra roliga saker, det går min lön oftast till... efter räkningar såklart.

Vad menar du med att du får pengar över? Har du lånat mer än vad du behövde, och så spenderar du det som blev över på nöjen? I så fall har du ju inte pengar över, det är ju lån, som till viss del går till nöjen!

Det låter som att du behöver gå in för att bara betala nödvändiga saker under en lång period, tills du har betalat av alla skulder. Spendera inte en enda krona på nöjen innan du är skuldfri.

Använd quote!

Expresskredit.
Axcept.
Ja-lån.
OKmoney
Nanokredit.
Smskredit.
Kreditidag.
SMS pengar.
Lånalåna.
Vivus.
Medellandelån.
Risicum.
Litecash.
Viaconto.
Vardagslån.
Creditum.
Kredit365.
24/7 kredit.
Nätlån.
Ferratum.
Kundfinans.
Easycredit.
Pengos.
Vippi.
4klöver.
Pengapungen.
Förskottslön.
Cash2you
Daypay.
38:an
Snabbfinans.
Webcredit.

Alltså bara företaget "avida" samarbetar med 11 smslånsgivare.

Ett tips, för att det ska gå att följa trådar: Citera istället för att skriva ett nytt inlägg, ifall du svarar på ett befintligt inlägg.
Skriv nytt inlägg endast om du svarar på ämnet för tråden.

Hej,
Jag ser att otroligt många av er skriver/frågar var det finns nya sms-lån och ta, om det finns nya aktörer e.t.c.
Med tanke på att det redan finns ungefär 40 kända aktörer som lånar ut pengar via SMS så är man ju nyfiken på varför efterfrågan på "nya" är så stort?
Antingen för att man redan är "svartlistad" hos dessa 40 alternativt för att man vill ta extremt många smslån sen skita i att betala tillbaka dom.

Så min fråga är - betalar ni tillbaka era SMS-lån?
Om inte, låter ni dom gå till fogden eller?

Beror säkert på flera orsaker. Många betalar nog tillbaka sina gamla lån genom att ta nya. De som lånar till nöjen tror jag inte är av majoritet.

De flesta har nog hamnat i skiten genom bortfall av inkomst eller oförutsedda utgifter och försöker ta sig ur detta. Då flertalet här inne sett till vilka lån de fått tjänar över 300 000 kr om året så är det bara att beklaga att inte seriösa banker beviljar ett lån som löser situationen. Istället låter man oseriösa aktörer fortsätta förpesta folk liv.

Om man räknar lite på vad folk faktiskt betalar, och ser till att man tjänar 300 000 kr + så förstår man att dessa egentligen lika gärna kunde betalt räntan på ett hus runt 5-6 miljoner istället för att jaga 8-12000 kr till smslån räkningar varje månad och då räknar jag lågt...

Själv tillhör jag den skara som inte har betalningsanmärkningar + fastighet men med 10 förfrågningar så beviljas inget lån. Var i kontakt med fogden och även de ansåg att många kunde sluppit detta om de seriösa bankerna beviljade ordentliga lån så man kunde sluppit denna härva. Har man trots denna skuldbelastning lyckats undkomma betalningsanmärkningar under lång tid så har man råd att betala ett banklån. 100 000 kr blir knappt 1500 -2000 kr i månaden istället för 10 000 kr när man betalar till flera aktörer.

De som utan inkomst, låg inkomst eller spelberoende som ändå lånar mer pengar än vad de tjänar får nog helt enkelt löpa hela linan ut och låta allt få till fogden och sedan be om hjälp till skuldsanering. Skulderna kommer bara att växa och hela er vakna tid kommer sedan bestå av att jaga pengar.

Ju mer vi fortsätter att lösa vår situation genom fler lån ju fler oseriösa aktörer tillkommer på marknaden.

Med detta menar jag inte att dessa lån skall förbjudas men det skall det finnas så skall det även finnas vägar ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp