Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Betalar ni tillbaka era SMS-lån

Hej,
Jag ser att otroligt många av er skriver/frågar var det finns nya sms-lån och ta, om det finns nya aktörer e.t.c.
Med tanke på att det redan finns ungefär 40 kända aktörer som lånar ut pengar via SMS så är man ju nyfiken på varför efterfrågan på "nya" är så stort?
Antingen för att man redan är "svartlistad" hos dessa 40 alternativt för att man vill ta extremt många smslån sen skita i att betala tillbaka dom.

Så min fråga är - betalar ni tillbaka era SMS-lån?
Om inte, låter ni dom gå till fogden eller?

Jag har många sms-lån men inte 40 st. Anledningen till att jag bla. vill veta om det finns nya aktörer osv. är för att jag tjänar under 100 000 (vilket många aktörer kräver att man tjänar), jag har missat eller varit sen med vissa betalningar (alltså svartlistad hos vissa). Jag har betalningsanmärkning (vissa kräver att man INTE har betalningsanmärkning).

Så ja, jag försöker betala de sms-lån jag KAN betala, men ibland går det inte riktigt så som man vill att det ska gå. Om jag inte betalar dom så låter jag dom gå till inkasså så jag åtminstone kan få en delbetalningsplan.

Så what's your point egentligen? Tror det är rätt många som har det som jag...

Jag var väl ändå ganska tydlig med min frågeställning.....eller?
Sen måste du förstå att det är ganska ologiskt att man tar nya sms-lån för att betala tillbaka dom gamla - räntan äter upp dig ganska fort då.

Det är som att man försöker släcka eld med olja.

Därför vill jag hitta någon som lånar ut till en som tjänar under 100 000, har anmärkning och inte är "svartlistad" hos dom.

MEN, helst skulle jag vilja ta ett större lån på kanske 30-50 000 så att jag kan betala av ALLA mina skulder och samtidigt ha lite extra pengar i fickan. Men det lär inte hända eftesom jag har rätt många UC-förfrågningar och tjänar för lite, så därför hamnar jag i sms-lån träsket och letar efter nya smslån...

Därför vill jag hitta någon som lånar ut till en som tjänar under 100 000, har anmärkning och inte är "svartlistad" hos dom.

MEN, helst skulle jag vilja ta ett större lån på kanske 30-50 000 så att jag kan betala av ALLA mina skulder och samtidigt ha lite extra pengar i fickan. Men det lär inte hända eftesom jag har rätt många UC-förfrågningar och tjänar för lite, så därför hamnar jag i sms-lån träsket och letar efter nya smslån...

Jo men det är exakt samma för mig, det är ju dock inte SMS-lån och jag skulle behöva snarare 150.000.
Jag har dock inga anmärkningar skitbra inkomst med 30+ förfrågningar :(

Ja jag skulle självklart inte tacka nej till 100 000 i lån eller mer. Men jag kan knappt ta lån på 10 000, vilket försvårar ALLTING. Så ja, jag letar efter nya smslån för att betala av gamla och ha extra pengar till nöjen osv. Det är en ond cirkel, tyvärr.

Det är synd att vissa banker eller låneaktörer inte kan ha överseende med att man haft det struligt tidigare i sitt liv och vill ordna upp allting igen. Jag har liksom inga problem att betala av 1000 kr i månaden för ett lån på 50 000 säger vi. Och många banker säger att de hellre se ens framtida betalningsförmåga än sin ekonomiska historik... Bullshit säger jag bara! De är bara rädda att man inte kommer kunna betala... Jag har fast jobb men tjänar tillräckligt mycket för att betala av ett större lån i månaden. Men det är tydligen ingen bra övertalning...

pålitlighet

hur skall banken kunna lita på en som haft taskig ekonomi. lånat 1000kr och inte kunnat betala tillbaka,tro fan att de ej vill ta nån risk även om man vill skärpa sig.

tyvärr

Ja jag skulle självklart inte tacka nej till 100 000 i lån eller mer. Men jag kan knappt ta lån på 10 000, vilket försvårar ALLTING. Så ja, jag letar efter nya smslån för att betala av gamla och ha extra pengar till nöjen osv. Det är en ond cirkel, tyvärr.

Lånar du till nöjen??? Lägg av, please!!! Greppar du inte hur galet det är?

Lånar du till nöjen??? Lägg av, please!!! Greppar du inte hur galet det är?

Nej jag lånar inte huvudsakligen till nöjen, utan som sagt för att betala av skulder och räkningar och skit. Får jag pengar över för att tex göra något kul med så klagar jag ju inte. Men självklart vill jag ju inte låna pengar för att kunna göra roliga saker, det går min lön oftast till... efter räkningar såklart.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp