Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Betalaräkning.se - är det någon som använt?

La in räkningar på 5000kr. 90dagars kredit och har nu betalat min faktura: 8470, 34 kr...

Hutlöst. Har svårt att förstå dom som börjar använda fler tjänster. Visst, jag har själv gjort det misstaget och har massor kvar. Men i efterhand hade jag inte börjat med fler och fler grejer. Jag förstår att folk är desperata. Men börjar man med mer och mer så blir situationen värre, inte bättre. Bättre att släppa allt när man har 3-5 lån än när man har 15.

Det gäller inte just dig, jag reflekterar bara allmänt.

Det är en vidrig företeelse att du får betala den summan för den "krediten" du tog. Vidrigt.

Betala räkning

Dåligt att inte Betalaräkning har någon form av inkassoverksamhet!
Det finns ingen som helst möjlighet till uppgörelse med dessa utan svaret blir Kronofogden.
Är det någon som fått ärendet skickat till KF? Har ni fått en betalningsanmärkning som det står hotfullt på kravet?
JAG VILL VARNA ALLA ATT NYTTJA ETT BOLAG SOM INTE HAR INKASSOVERKSAMHET UTAN ENBART HOTAR OCH VERKSTÄLLER ATT SKICKA TILL KF!
Naturligtvis ska skulder betalas, ingen tvekan om det, men har man som dom gett sig in i denna bransch så är det även deras skyldighet att driva utlåning och därmed god inkassossed. Allt annat blir BADWILL och några marknadsandelar tar dom inte av andra aktörer och hur ser dom då på framtiden? Deras kunder är ju tveklöst dom som har god ekonomi utan den kundgrupp dom har tror jag till 95 % har ansträngd ekonomi och kanske hälften får svårt att betala och ska det då drivas via KF så ska dom få se att det blir svårt att skaka en tom säck och få något så dom borde lära sig av andra aktörer att ömsesidiga uppgörelser gagnar båda parter i längden.
Ni som haft svårigheter att betala till Betalaräkning, det skulle vara kul att höra hur era ärenden förlöpt, om det blev bet.anm etc.

Ni som funderar på att låna hos betala räkning. Tänk på att dom skickar försenad. Betalning DIREKT till kronofogden, alltså inte inkasso. Avbetalningar går ej att få.

betalaräkning = nej tack!

Att dom inte inser att deras verksamhet framöver kommer att bestå av att med hjälp av KF skaka tomma säckar. Använd inte deras tjänst! Urusel kundtjänst! Urusla villkor!
Den kundgrupp som söker sig till deras tjänst tillhör inte den grupp i Sverige som har ordnad ekonomi, tvärtom.

Ja, dom skickar direkt till KF. Men du får ju ingen anmärkning för det. Du får hem delgivningskvitto som vanligt. Dom hotar bara med anmärkning!

Dom är helt hänsynslösa. Har försökt få till avbetalning, men icke. Hotar och hotar per sms och mejl. Och skickar till kronofogden!! Där de lägger på inkassoavgift!! Har aldrig sett röken av nåt inkasso!!!? Så det blir bestridan!!

Det låter ju helt sjukt. För egen del skulle jag ändå vilja veta - skickar de påminnelse först? Hur snabbt skickar de till kronofogdeb?

Faktura

Jag fick ingen faktura förren förfallodagen, fick då 10 dagar extra

tre veckor senare kom det en ränte räkning

Mailade då över deras mail, kunde då bortse från den

okej, I det fallet lät de ju schyssta I alla fall...

Jag har fått en faktura den 12:e - på den star det 10 dagars betalningsvillkor, men förfallodag 27:e. Med tanke på hur hårda de verkar vara - vågar man lita på förfallodagen?

För er andra då? Har de skickat påminnelse först, och hur snabbt efter förfallodag?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp