Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bestrider krav från Kfm och förlorar = betalningsanmärkning?

Om återvinning beviljas av Tingsrätten får du ett skriftligt beslut om detta. En kopia på detta beslut måste du därefter själv skicka till respektive kreditupplysningsföretag som har registrerat en anmärkning på dig. Det kan vara en del arbete och tar olika lång tid beroende på företag, men ja - den tas bort!

Be mg greg att göra en skrivelse att du betalat och dom gjort fel,dom hjälper fig säkert om du frågar

detta kommer dom inte hjälpa till med.inkassobolag erkänner hellst inte att dom gjort fel.
så hoppas inte för mycket.

nej jag trodde inte dom skulle göra det.som jag skrev dom hjälper inte till och följer gärna inte reglerna själva.du har inte gjort fel,bara gå vidare i ärendet och håller tummarna det går bra för dig.

betfläggande

hej
har en fråga om betföreläggande
om jag vill skjuta fram bet hur gör jag då?(kan inte bet till inkasso innan lön i juli)
ska jag skicka in pappret från KF att jag tagit emot det direkt när jag får det?
tacksam för svar

du har 10 dagar på dig att skicka in detta kvitto till kfm.gör du inte det så blir det ett utslag=anm.och jag tror att det blir ett utslag oavsett,det du kan göra är att prata med dom du har skulden hos.hör om avb och om dom kan dra tillbaka ärendet från kfm.går dom med på detta då måste lånegivare höra av sig till kfm att ni ingått avtal om avb.och dra tillbaka förläggandet.även du skall ringa kfm och tala om detta.för man skall aldrig lita på inkasso att dom sköter detta.dom kan ändå låta ärendet gå till kf.

sen kan man bestrida ärendet för att vinna tid.detta harjag aldrig gjort och har inte erfarenhet av.mer än att du då måste formulera varför du bestrider sen går det till tingsätten där de beslutar om din bestridan är riktig om du skall betala eller inte.detta gör att det tar längre tid i handläggningen av ärendet och under tiden hinner du möjligtvis betala.hinner du betala så måste du även här ringa eller maila både kfm och inkasso att du betalt.och ha kvitton m.m som bevis för att inte få anm.när du bestrider får du ännnu ingen anmärkning,låter nog väldigt rörigt detta men detär rörigt ochen djungel.

så det enda just nu är bestrid eller kontakta omgående de du har skuld hos.
finns säkert olika erfarenheter av detta och andra här kanske har bättre förslag.

nöjd

tack NINA nu vet jag lite mer vad jag ska göra

bestrid

Skriv på kvittot att du bestrider kravet, skriv under och skicka in. Därefter har företaget du bestridit emot ca en mån på sig att möta bestridandet innan det går till Tingsrätten. Oftast väntar företaget ca 3 veckor innan dom går vidare och på så sätt vinner du tid tills julilönen.

Om du får ett bet.föreläggande och vet att du kan betala skulden inom ca. 3 veckor. Vänta på påminnelsen (på bet.föreläggandet) från kronofogden, den kommer sådär 10dgr efter den första. Skriv på den direkt och skicka iväg och skriv också på den att du bestrider skulden, är betald. Då blir det ingen bet.anmärkning om du nu så snabbt du kan betalar hela skulden. Kvittot måste man skicka in om man inte vill ha delgivningsman hem! Däremot går det bra att bestrida per mejl till kronofogden.

hur gör jag

hej
Om ska jag bestrida ärendet vad skriver jag för orsak ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp