Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bestridan

Lagstödet är att inkassobolagen ej följt lagen de ska. De har bara kört på med orimliga månadsbetalningar. Ej varit hjälpsamma för 5öre. Gett mig mer skada än nytta. Och gör de det så frångår de lagen.
Mina förslag kommer ge de mer än en utmätning om allt kommit in. Och en möjlighet för mig att lösa sitsen jag satt mig själv, Utan att behöva söka sanering.

Orimliga ur vilket perspektiv? De har ju varit hjälpsamma och ändå föreslagit en avbetalningsplan? Och ja, hur bevisar du att detta är ett brott mot lagen och vilket exakt lagrum?
jag förstår helt din situation och att det är orimligt på alla sätt, men det är skillnad på att tycka något och vinna ett case i en TR

Ett av fallen var 12000kr/mån av 120000kr skuld. Så de skicka det vidare till fogden istället. Men fan heller ja acceptera det.
Bra att du länkade inkassolagen. Visste inte ens om det fanns. Min erfarenhet utav inkassobolag är att dom är väldigt duktiga på att ge helt orimliga avbetalningsplaner. Det är så att man tappar hakan. Jag gav upp alla avbetalningsplaner för 8-10 år sedan pga detta.

Orimliga ur vilket perspektiv? De har ju varit hjälpsamma och ändå föreslagit en avbetalningsplan? Och ja, hur bevisar du att detta är ett brott mot lagen och vilket exakt lagrum?
jag förstår helt din situation och att det är orimligt på alla sätt, men det är skillnad på att tycka något och vinna ett case i en TR
En plan på 12000/120000kr är inte hjälpsamt snarare idiotiskt,som gjort för att sänka en i havet . Hade lång diskussion om det. Men de sket i vilket.
Beviset är våra samtal om en hållbar plan, och inkassolagens paragraf 4

Bra att du länkade inkassolagen. Visste inte ens om det fanns. Min erfarenhet utav inkassobolag är att dom är väldigt duktiga på att ge helt orimliga avbetalningsplaner. Det är så att man tappar hakan. Jag gav upp alla avbetalningsplaner för 8-10 år sedan pga detta.
Denna bör fler använda sig av. Titta in på inkasonämnden sida där finns massa fall. Och man kan även anmäla dit.

En plan på 12000/120000kr är inte hjälpsamt snarare idiotiskt,som gjort för att sänka en i havet . Hade lång diskussion om det. Men de sket i vilket.
Beviset är våra samtal om en hållbar plan, och inkassolagens paragraf 4
Vad vill dom att du ska betala?

När jag påpekade inkassolagen så ändrade sig ett bolag till min ”glädje”
Från 9 till 3

Bilagor

• A22BF8EE-75C2-49DB-BC4B-CC3B4C1326AF.jpeg
    A22BF8EE-75C2-49DB-BC4B-CC3B4C1326AF.jpeg
    120.8 KB · Visningar: 24
Sa att jag kan inkassolagen paragraf 4. Då helt plötsligt ändra de sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp