Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bestrida skulder.

Den kommer anses som tvistig till det ev kommer en dom, men vill dom inte ta det till domstol blir den hängande..
Jag är faktiskt tveksam till om dom skulle dra det vidare. Dom vet att dom gjort fel och det är en långivare som fått betala många miljoner i böter redan de sista åren.

Sen CSN skulden är väl som med skatteskulder ett mycket snabbare förlopp till utmätning. Skulden fastslås direkt. Och då är det inte tal om 6 månader (kan ha fel men tror tyvärr jag hat rätt.)

Sen CSN skulden är väl som med skatteskulder ett mycket snabbare förlopp till utmätning. Skulden fastslås direkt. Och då är det inte tal om 6 månader (kan ha fel men tror tyvärr jag hat rätt.)
Ja det är ett amål så det behöver inte delges innan. Man får 2 påminnelser av csn och jag antar att som tänker att man har koll på posten

Ja det är ett amål så det behöver inte delges innan. Man får 2 påminnelser av csn och jag antar att som tänker att man har koll på posten
Gäller det både återkrav och vanlig CSN-skuld? Och, prioriteras den skulden först i löneutmätningen sen? Isf kan jag ju bli av med den relativt snabbt ändå tänker jag.

Gäller det både återkrav och vanlig CSN-skuld? Och, prioriteras den skulden först i löneutmätningen sen? Isf kan jag ju bli av med den relativt snabbt ändå tänker jag.
Återkrav går som emål, med föreläggande, om det inte ändrats nyligen.

Csn prioriteras inte, det fördelas till ett sånt mål på samma sätt som till ett emål

Försök att undvika en treskodom iallfall, man hamnar i Lexbase (20 år)

Ja, återigen så är jag medveten om den omoraliska aspekten. Men det verkar ändå ganska vanligt. Är det ett hinder även om man söker skuldsanering säg 2-3 år senare, oavsett varför ?
Jag har en skuld som borde bestridas pga hur lånebolaget fuskat, men kan det också ligga mig i fatet?
Om de fuskat ta tag i det istället för att förhala processen.
Som nämnts så är det till nackdel att strula för att fördröja löneutmätning om du har tänkt att söka skuldsanering i framtiden.

Det sätter ju en i en dålig sits. Om jag uppfyller alla punkter för skuldsanering men får avslag pga att jag bestridit en skuld som inte är rätt. Är det alltså bättre att blunda för det då? Hur man än gör så blir det ju fel...
Eller så avvaktar du till efter ev inledande och tar upp det med din handläggare att skulden inte stämmer.
Jag hade tre olika lån där det skickades in oriktiga uppgifter. En påhittad skuld, två med fel summa och påhittat datum där de påstod att lånet var tåget efter min ansökan. Jag fick det justerat efter att jag påvisade för min handläggare att det var fel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp