Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bestrida krav från kronofogden

Fråga; hur tänker du att detta skulle vara ett garanti jobb? Fick du punka pga ett fel på däcken? Hade du garanti på däcken? Att något försäkringsbolag är ifylld betyder ingenting än att OM det är ett garantijobb så täcker de kostnaderna.

Fråga; hur tänker du att detta skulle vara ett garanti jobb? Fick du punka pga ett fel på däcken? Hade du garanti på däcken? Att något försäkringsbolag är ifylld betyder ingenting än att OM det är ett garantijobb så täcker de kostnaderna.

Det var hyrbilsföretaget som bockade för rutan med garantijobb och inte jag ;) Deras misstag och inte mitt.

Jag postar kontrakt och faktura men maskar känslig info så kan ni se själv att priserna inte stämmer överens med kontraktet.

Bilagor

• 355408244_1504019536797981_380178880032803860_n.jpg
    355408244_1504019536797981_380178880032803860_n.jpg
    287.4 KB · Visningar: 21
  • 355437898_2292292287609120_2699386012868844934_n.jpg
    355437898_2292292287609120_2699386012868844934_n.jpg
    2 MB · Visningar: 21
Senast ändrad:
Fick brev nu från kronofogden att hyrbilsföretaget har lämnat in ärendet till domstol och det blir en förenklad tvist eftersom beloppet det rör sig om är 4700 kr. Som jag förstår så blir det jag, motpart och en domare och vi ska hitta någon sorts förlikning.

Fick brev nu från kronofogden att hyrbilsföretaget har lämnat in ärendet till domstol och det blir en förenklad tvist eftersom beloppet det rör sig om är 4700 kr. Som jag förstår så blir det jag, motpart och en domare och vi ska hitta någon sorts förlikning.
Jag vet inte när det blir så, men ibland lämnar domstolen utslag bara, utan någon förhandling eller vad det heter alls.

Jag vet inte när det blir så, men ibland lämnar domstolen utslag bara, utan någon förhandling eller vad det heter alls.

Men domstolen måste väl inhämta bevisning från båda parter innan utslag kan ges?

Förra veckan fick jag en lunta med dokument från Tingsrätten i min kommun med bevis på kontrakt som jag har signerat, fakturor och kopia på mailkonversation från biluthyraren som jag är i tvist med. Det är en förenklad tvist.

De är så jävla mycket skitsnack från det här företaget i deras yttrande att man skrattar åt det. I deras yttrande så ljuger dom emot sig själva. Bara en sak som irriterar mig är att dom har skrivit i sitt yttrande två saker med samma innebörd men som inte alls stämmer. Hade det stämt så hade vi inte varit där vi är.

Biluthyrningsföretaget skriver
- Trots att hyran var överenskommen så valde vi ändå att göra om fakturan enligt svarandes bestridande
- Trots detta valde vi att göra om fakturan enligt de priser som står på hyreskontraktet som svarande skrev på

Dessa två påstående har jag svarat på.

1. Hyran var inte överenskommen och dom har inte valt att göra om fakturan enligt mitt bestridande. Då hade inte fakturan varit på 4800 kr utan 3500 kr.
2. Samma här, nej de har inte gjort om fakturan enligt de priser som står på hyreskontraktet. Man kan med blotta ögat se att priserna som de har fakturerat inte är de priserna som är på kontraktet.

I alla fall ska jag komma med ett yttrande senast den 31 augusti. Jag har erbjudit dom en förlikning att betala 3500 kr som är det jag ska betala plus deras omkostnader för ansökan till krono när dom skickade dit. Vi får se om dom godkänner det eller om dom fortsatt ska bråka om sina 4800 kr.

Då var målet avslutat. Jag gav mitt yttrande och skickade in det den 28 augusti med förslag på förlikning om 3500 kr. Idag ringde domstolen och biluthyrningsföretaget godkände förlikningen. Vi har alltså bråkat om 1300 kr i ett år:facejoy:Personen jag pratade med på domstolen sa att "vi har som praxis i Sverige att har man signerat ett avtal så är det som står på avtalet som gäller" och här har du som kund signerat ett avtal med priser och företaget som hyr ut bilar har skickat dig faktura på andra priser än vad du godkänt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp