Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Berg av ångest

inga skadestånd i min sanering. Dock lån som jag tog i föräldrarnas namn som sen skrevs över på mig efter juridiska svängar. Många bolag kräver mycket bevisning även om man polisanmäler sig själv. Inte bara o skriva över. många brev fram o tillbaka. mna kan också bli polisanmäld av bolagen för bedrägligt beteende / bedrägeri men jag blev inte. hänvisade till spelmissbruk.

man får skicka in polisanmälan till bolagen där man erkänner vad man gjort, men det går inte till rättegång, inte i mitt fall då det är inom familjen.

om det däremot hade lånat av en kompis tror jag åklagare kan driva det trots att ingen inblandad vill men inom familj nej.
Du kastar in en annan parameter här när du skriver att lånen skrevs över på dig, då är det ju din skuld och inte dina föräldrars skuld.
Idag kan man få skuldsanering även om skulder uppkommit genom brott, det gick inte för några år sedan.

Låter konstigt om du får ta med din frus banklån in i din sanering. Trots att hon tagit dessa för att hjälpa dig. Tror inte man får det.

Låter konstigt om du får ta med din frus banklån in i din sanering. Trots att hon tagit dessa för att hjälpa dig. Tror inte man får det.
Tycker också att det är märkligt för då kan man bli skuldfri genom någon annan.

Tycker också att det är märkligt för då kan man bli skuldfri genom någon annan.

Skuldfri blir man ju inte. I mitt fall får min särbo tillbaka halva lånet från min sanering, tror inte alltid det blir så generöst heller.

Sen finns det ju en hel del andra saker som kronofogden inte kollar upp. Jag behövde inte visa några intyg på något trots att jag spelat bort en massa pengar. Jag nämnde bara att jag gått i terapi. Har dock inte genomgått någon ”behandling”.

Ett annat problem är väl också personer som hittar på skulder för att få ut pengar via en sanering.

Om en anhörig lånar ut 100 000kr från sina privata pengar eller om den anhöriga tar ett lån på samma summa och lånar ut till den som sedan behöver söka sanering, vad är skillnaden? Borde inte den anhöriga ha lika stor rätt att få tillbaka pengar?

Skuldfri blir man ju inte. I mitt fall får min särbo tillbaka halva lånet från min sanering, tror inte alltid det blir så generöst heller.

Sen finns det ju en hel del andra saker som kronofogden inte kollar upp. Jag behövde inte visa några intyg på något trots att jag spelat bort en massa pengar. Jag nämnde bara att jag gått i terapi. Har dock inte genomgått någon ”behandling”.

Ett annat problem är väl också personer som hittar på skulder för att få ut pengar via en sanering.

Om en anhörig lånar ut 100 000kr från sina privata pengar eller om den anhöriga tar ett lån på samma summa och lånar ut till den som sedan behöver söka sanering, vad är skillnaden? Borde inte den anhöriga ha lika stor rätt att få tillbaka pengar?
Jo absolut.
Det enda jag kan känna är att det är konstigt att man inte vill ha bevis på att det stämmer.

Nu hänger ja inte med. Hela grejen med sanering är ju att man är skuldfri. Ja sitter i en liknade sits. Så mina och den person som hjälpt mig ska ju också bli av med dessa som ingår. Och ingår alla så är man ju skuldfria efteråt ?

Nu hänger ja inte med. Hela grejen med sanering är ju att man är skuldfri. Ja sitter i en liknade sits. Så mina och den person som hjälpt mig ska ju också bli av med dessa som ingår. Och ingår alla så är man ju skuldfria efteråt ?
Den andra får betala på lånet parallellt med din sanering.

Den andra får betala på lånet parallellt med din sanering.
Men får den andra betala på lånet som ingår i sanering så ingår de inte i min saneringen . För då är vi där vi e nu, en med löneutmätning och en som får betala för min skit som ja ställt till med. Hela grejen är ju att jag ska betala på allt som ska ingå i saneringen.

Men får den andra betala på lånet som ingår i sanering så ingår de inte i min saneringen . För då är vi där vi e nu, en med löneutmätning och en som får betala för min skit som ja ställt till med. Hela grejen är ju att jag ska betala på allt som ska ingå i saneringen.
Lr menar ni att de sätter upp en plan för henne med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp