Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Berg av ångest

Tänjer inte på något faktiskt men att begå bedrägeri och sen få en sanering är nog inte alla förunnat.
du glömmer att spelmissbrukare o andra missbruk o bedrägerier går fullständigt hand i hand. jag har ingen statistik men av de som sitter i skiten rejält tror jsg en mkt stor del har begått någon form av brott för att ordna pengar till spel.

har man inte begått brott så har man aldrig varit riktigt nere på botten i sitt missbruk. man kan ha varit spelberoende men de på allra botten måste nog 9 av 10 begått brott annsrs skulle det förvåna mig massor.

typ stulit av sitt jobb, fuskat med något, bedrägerier, inbrott, stöld, annat mygel. garanterat 9 av 10 men nu gör jag som andra o gissar men de e vad jag tror.

du glömmer att spelmissbrukare o andra missbruk o bedrägerier går fullständigt hand i hand. jag har ingen statistik men av de som sitter i skiten rejält tror jsg en mkt stor del har begått någon form av brott för att ordna pengar till spel.
Jag är fullt medveten om att det kan vara så.

varför ljuger du?

Jag snodde mina föräldrars bank id, köpte grejer o tog lån för 200tkr, köpte mobiler på abb, hämtade ut med deras pass, tog sen på mig allt, polisanmälde mig själv, är dessutom dömd för bedrägerier flera ggr, aldrig fått annat än samhällstjänst, första gången bara villkorlig dom, jag fick sanering 2 år efter jag fick min sista dom.

när det gäller brott inom familjen behöver det inte ens gå till åtal, lite speciellt. 800k är förvisso mycket, vilket kanske gränsar till fängelse men skyller du på din sjukdom spel blir det sannolikt vårdprogram plus villkorligt med samtal, du får en person inom frivården som stöd.

om jag fick sanering kan alla få.
det viktiga är att man gjort något för o lösa sitsen. sökt hjälp.
folk på detta forum snackar så mycket skit o kan inget. folk gissar mycket. ett par som kan lite om domar, straff o varit där men många gissar.

Ljuger? Ja, allt är ju relativt…

Jag utgick mest från fall jag redan läst om och då brukar det inte vara så lätt att få sanering om man begått ekonomiska brott.

Men grattis till ditt fall, tror inte alla får sanering så kort tid efteråt.

Ljuger? Ja, allt är ju relativt…

Jag utgick mest från fall jag redan läst om och då brukar det inte vara så lätt att få sanering om man begått ekonomiska brott.

Men grattis till ditt fall, tror inte alla får sanering så kort tid efteråt.
Håller med.

När anses det vara rimligt att en person söker för skuldsanering? Handlar det om ett visst belopp eller handlar det helt och hållet om individens situation och möjligheter att återbetala beloppet? Känner nämligen en jag vill rekommendera skuldsanering till, men som jag förstått om KF anser att personen klarar av betala skulderna även om det tar flera år så är skuldsanering inte troligt?

Någon mer kunnig i ämnet kanske kan hjälpa här.

Fanns det handlingar på detta ?
Kan ju bli svårt att bevisa annars.
Har med min bror och pappa, som tog lån åt mig. Det frågades om det fanns ngt avtal vi sa att det var muntligt då sa dem ok och godkände det så var Inga problem

Har med min bror och pappa, som tog lån åt mig. Det frågades om det fanns ngt avtal vi sa att det var muntligt då sa dem ok och godkände det så var Inga problem
Där ser man.
Lite märkligt kan jag tycka att man inte vill kolla upp det närmre.

När anses det vara rimligt att en person söker för skuldsanering? Handlar det om ett visst belopp eller handlar det helt och hållet om individens situation och möjligheter att återbetala beloppet? Känner nämligen en jag vill rekommendera skuldsanering till, men som jag förstått om KF anser att personen klarar av betala skulderna även om det tar flera år så är skuldsanering inte troligt?

Skälighet, att man gjort allt I sin makt att lösa situationen.
Insolvent, att man inte kan betala skulderna inom rimlig tid 10-15 år.

Personen ska inte kunna betala inom överskådlig tid, sägs upp mot 15 år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp