Vart har du ställt den frågan, till vem? Om dom inte gjort några radikala ändringar de senaste fyra åren så stämmer inte den informationen.
Det är så om jag inte missuppfattat det @Peach skrivit innan.Förstår jag rätt
En person har tagit ett lån av en bank, och gett dig pengarna, och nu anser du/någon att det lånet som personen har ingår i din skuldsanering?
Det är så om jag inte missuppfattat det @Peach skrivit innan.
Det är precis det jag skrivit många gånger men det verkar inte vara så.Det kan det omöjligen göra.
Att man är skyldig personen pengar, det ingår, men personens lån kan inte bli bortsanerat i en annans skuldsanering.
Motsatsvis skulle det ju då gå att ta med hela bekantskapskretsen lån om man ändå ska passa på att söka skuldsanering, så blir alla skuldfria.
Det vore även fullständigt omöjligt för en bank att få kreditprövning värt namnet, dom skulle ju behöva göra kreditupplysning på mina bekanta också så ingen av dom är på glid och jag vips kan få mitt lån borttrollat i den skuldsaneringen..
Det kan det omöjligen göra.
Att man är skyldig personen pengar, det ingår, men personens lån kan inte bli bortsanerat i en annans skuldsanering.
Motsatsvis skulle det ju då gå att ta med hela bekantskapskretsen lån om man ändå ska passa på att söka skuldsanering, så blir alla skuldfria.
Det vore även fullständigt omöjligt för en bank att få kreditprövning värt namnet, dom skulle ju behöva göra kreditupplysning på mina bekanta också så ingen av dom är på glid och jag vips kan få mitt lån borttrollat i den skuldsaneringen..
Fast lånet blir ju inte borttrollat på något sätt. Det som blir borttrollat är ju min skyldighet gentemot min särbo att betala tillbaka på lånet efter saneringen är klar.
Hon betalar ju på lånet varje månad. Hon får utbetalt en summa varje år från min sanering, sen om hon betalar av lånet snabbare med dom pengarna eller inte styr ju hon. När min sanering är klar får hon ju fortsätta betala på lånet. Lånet försvinner ju inte, men min skyldighet att betala henne försvinner.