Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Belåningsgrad

Nyfiken på huruvida några har fått vettiga samlingslån på större belopp de senaste månaderna samt vilka förutsättningar de har haft. Dela gärna med er.

Skulle vara intressant att få veta lite av andras erfarenheter kring detta.
Det vore snällt om ni ville dela med er.

Helt rätt! Men om du följt mina inlägg så ser du även att jag efter inkomstverifiering blev nekad av de två förslag jag fick. Eller tänkte du på något annat med din fråga??

Helt rätt! Men om du följt mina inlägg så ser du även att jag efter inkomstverifiering blev nekad av de två förslag jag fick. Eller tänkte du på något annat med din fråga??

Villa förutsättningar hade du när du ansökte. Inkomst, synlig skuld, ff, krediter med mera?

Villa förutsättningar hade du när du ansökte. Inkomst, synlig skuld, ff, krediter med mera?
1 förfrågan på UC som går ut nästa månad
Inkomst 620.000 kr
Blanco 600.000
Inga betalningsanmärkningar

Dock är en del av lönen en årlig pension som går in i en klumpsumma 1 gång per år. Den kunde de inte verifiera då den inte går ut månatligen och därför tackade de nej. Jag ringde både Collector och Ikano som verifierade detta.
Årlig utbetald pension som jag ej kan förändra till månatlig eller påverka på annat sätt tyvärr.
Därför jag är intresserad av andra långvägar såsom SEB och Nordea. Jag hoppas någon på forumet har erfarenhet av dessa och svarar för vi brukar ju vara hjälpsamma på forumet...

Collectors inkomstverifiering benar ut allt. De kollar precis allt. Jättemånga frågor.
Ikanos inkomstverifiering var bara ett klick in på bank sen kördes Tink.

Men ingen av dom vill se pappersspec.på den årliga utbetalningen jag har livsfarligt så kom den att fälla mig då den inte gick att verifiera som månatlig.

Det är märkligt att nästan noll förfrågningar och bra inkomst inte öppnar någon dörr..

Det är märkligt att nästan noll förfrågningar och bra inkomst inte öppnar någon dörr..

Trots att du hade under 100% belåningsgrad fick du inte ett samlingslån? Hur stor andel av pensionen utgör din lön? Hade du något som kan klassas som "bagage". Typ ålder eller något? (Inget illa menat såklart)

Senast ändrad:
Skumt med pensionen ändå. Trots att den inte kommer in månadsvis. Snacka om säker inkomst ändå in "i kaklet", borde ju kunna ses som en sorts "buffert" mot eventuell arbetslöshet till exempel

Trots att du hade under 100% belåningsgrad fick du inte ett samlingslån? Hur stor andel av pensionen utgör din lön? Hade du något som kan klassas som "bagage". Typ ålder eller något? (Inget illa menat såklart)
Via Collectors centrifug vad gäller inkomstverifiering så såg de att jag betalat inkassoskulder och min ansökan avsåg att lösa all inkasso.

Önskade att man redan vid ansökningstillfället hos Lendo fick ett bättre svar. Det man får är falska förhoppningar. Ta bara Ikano. När du valt Ikano så står det att du får besked inom 24 timmar. Därefter inkomstverifiering som du får svar inom 24 timmar och därefter OM du skulle bli godkänd så skickas ett skuldebrev hem med post för underskrift och därefter ska det returneras och utbetalningen tar 1-3 dagar....I dessa digitala tider kunde väl alla verifieringar finnas inlagda och klara hos Lendo.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp