Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver samlingslån.. Tips på tidpunkt?

Hej,

Jag har försökt förbättra mitt läge i drygt två år nu och det går åt rätt håll.. har fokuserat mkt på UC och att få en bostadsrätt vilket jag har nu. Nu är läget såhär att jag skulle behöva utöka och ev. flytta mitt blancolån och få ner månadskostnaden, men jag vet inte när det är lämpligast.. nu eller vänta ut FF.. tips? Tror ni jag kan få ett lån på 250 000 med typ 6-10 års avbet.tid och minst samma ränta som på lånet jag har? Typ Lendo eller ansöka direkt hos banken?

Inkomst 2017: 526 000 (552 000 ca 2018)
Underskott: 25 000 (justerade ner "manuellt")
UC: 0,6%
FF: 4 st (två försvinner i februari, två i mars)
Alla fyra FF har med ev. bankbyte och bolån att göra, en blank och en bolån resp. månad.
Blancolån: 130 000 (var på 220 000 från början) 4,66% ränta
Bolån: 1 850 000 (kan ej höjas)

Skulder/krediter jag vill lösa mha samlingslån:
Kreditkort 68 000
Snabblån 18 000
Klarna 17 000

Lånekostnader just nu per månad är ca 17 000 i snitt (exkl. bolån).

Du har ju fantastiskt fina förutsättningar? Bra inkomst litet underskott sparsamt med förfrågningar och dessutom liten belåning.

Det du behöver göra är att få lån på 100-120.000 kronor för att samla det där nedan. Det kommer du lyckas med vad jag tror till bra ränta.
Jag vet inte vilken bank du har men via Lendo hade du säkert fått en mängd bra förslag.

Du har ju fantastiskt fina förutsättningar? Bra inkomst litet underskott sparsamt med förfrågningar och dessutom liten belåning.

Det du behöver göra är att få lån på 100-120.000 kronor för att samla det där nedan. Det kommer du lyckas med vad jag tror till bra ränta.
Jag vet inte vilken bank du har men via Lendo hade du säkert fått en mängd bra förslag.

Men det är bättre med ett stort lån väl så jag slår ihop dem än ett till ungefär lika stort? Eller?

Har Swedbank men har mitt Blancolån hos SEB, tog det via Lendo ca maj 2017.

Det har gått åt rätt håll och mkt är tack vare tips här :) Dock har jag en familjesituation som gör att jag lägger ca 6000 per månad på föräldrar som inte kan leva på sin pension osv. Sammanlagt går jag lite back varje månad eller +-0. Så kreditkortsskulden betalar jag ca 10k på per månad sen behöver jag använda kortet under månaden och ibland hantera att jag går back genom att ta ut cash med det och sätta in på banken till räkningar. Har sett över abonnemang osv. och sagt upp/bytt det jag kan. Vet inte vad jag kan göra mer nu än att ta ett lån och få ner från 17k per månad till kanske 3-4k. :-/

Den kostnaden (på 6.000) som du har till dina föräldrar, den kostnaden kommer du väl inte ifrån? Så den fortsätter som vanligt?

Det Blancolånet du har hos SEB har du en bra ränta på. Hade jag varit du hade jag ringt SEB eller besökt deras kontor. Väl där jag hade jag försökt få dom att "höja" lånet till en bättre ränta, alternativt till den räntan du har. Hos SEB har du dessutom möjlighet att få ett medlemslån där du har en bättre ränta idag.
Maxbeloppet där är 350.000 kronor.

Den kostnaden (på 6.000) som du har till dina föräldrar, den kostnaden kommer du väl inte ifrån? Så den fortsätter som vanligt?

Nej precis, ville bara förklara varför det bl.a. inte går att betala av snabbare trots min inkomst.

Det Blancolånet du har hos SEB har du en bra ränta på. Hade jag varit du hade jag ringt SEB eller besökt deras kontor. Väl där jag hade jag försökt få dom att "höja" lånet till en bättre ränta, alternativt till den räntan du har. Hos SEB har du dessutom möjlighet att få ett medlemslån där du har en bättre ränta idag.
Maxbeloppet där är 350.000 kronor.

Är det bättre än Lendo tror du, dvs. chans för bättre ränta? Vet inte vad jag ska hitta på att pengarna är till.. och så ser SEB mitt kreditkort som är via dem vilket kanske påverkar.

Funderar på om jag ska vänta till en eller två FF är borta även om det känns svårt att få ihop.

Dina förfrågningar spelar nog marginell roll.
Jag brukar ange antingen samla lån eller renovering, beroende på situation!

Skickade en Lendo-förfrågan igår. Kom på att det egentligen inte är förrän 2020 när jag planerar att flytta som det behöver se riktigt bra ut så jag kan ha kanske två-tre FF även 2019.

Bästa erbjudandet hittills är Swedbank 250 000 med 3,91% ränta. Alla andra ligger högre än SEB-lånet jag redan har i ränta, men det är ju ett par timmar kvar tills alla svarat.

UC-score hoppade till 0,9 efter denna förfrågan.

Senast ändrad:
Vilket belopp sökte du på?

Då löste det ju sig kanon! Grattis :)!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp