- Meddelanden
- 2 465
- Mottagna reaktioner
- 1 603
- Poäng
- 1 147
6 av 10 får avslag på sin ansökan enl KFM själv i en artikel från sep-23. Och från artikel feb-23 så står det att för fem är sen beviljades 60 % och nu är den siffran 35 %. Och det är min uppfattning då jag läser här att det är mkt svårare idag att bli beviljad än då blev beviljad för 7 år sen.ok tack för svar ! .
nej det kanske var en dumt skriver av mig att de flesta har spelskulder med tycker man läser i nästan varje tråd om det . Många är det iaf ! :/
men jag tänker att man får väl alltid ett svar på vad det är som gör att man inte blir beviljad ? om man åtgärdar det så borde man ju tillslut bli beviljad och då inte behöva vara orolig att aldrig kunna få sanering .
de 35% du skriver om är väl hur många som får avslag på ansökan ? Troligen har väl dessa kunnat få beviljat senare ?
en anledning att det är låg procent är väl också att det finns väldigt många yngre som söker som inte har någon speciellt stor skuld ? Vill minnas jag läst de nånstans .
Vissa kommer aldrig beviljas, hur många ggr man än ansöker, det är verkligheten. För det är inte så att alla som säker förr el senare kommer beviljas.
Rekordmånga vill ha skuldsanering
Allt fler svenskar ansöker om skuldsanering. Allra störst är ökningen bland unga.
Fortsatt stort intresse för skuldsanering
Intresset för att ansöka om skuldsanering hos Kronofogden är fortsatt stort. Men många får avslag på sin ansökan.