Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver man va orolig att aldrig få skuldsanering ?

ok tack för svar ! .
nej det kanske var en dumt skriver av mig att de flesta har spelskulder med tycker man läser i nästan varje tråd om det . Många är det iaf ! :/

men jag tänker att man får väl alltid ett svar på vad det är som gör att man inte blir beviljad ? om man åtgärdar det så borde man ju tillslut bli beviljad och då inte behöva vara orolig att aldrig kunna få sanering .
de 35% du skriver om är väl hur många som får avslag på ansökan ? Troligen har väl dessa kunnat få beviljat senare ?
en anledning att det är låg procent är väl också att det finns väldigt många yngre som söker som inte har någon speciellt stor skuld ? Vill minnas jag läst de nånstans .
6 av 10 får avslag på sin ansökan enl KFM själv i en artikel från sep-23. Och från artikel feb-23 så står det att för fem är sen beviljades 60 % och nu är den siffran 35 %. Och det är min uppfattning då jag läser här att det är mkt svårare idag att bli beviljad än då blev beviljad för 7 år sen.
Vissa kommer aldrig beviljas, hur många ggr man än ansöker, det är verkligheten. För det är inte så att alla som säker förr el senare kommer beviljas.

Om du inte åtgärdat det som var grunden till avslaget är en ny ansökan mest slöseri med tid och resurser.
Dessutom såg det ju ut att kunna lösas med löneutmätning i 7 år. Då är man inte kvalificerat insolvent plus att skäligheten inte är uppfylld heller. Då hjälper inte överklagan eller upprepade ansökningar.

6 av 10 får avslag på sin ansökan enl KFM själv i en artikel från sep-23. Och från artikel feb-23 så står det att för fem är sen beviljades 60 % och nu är den siffran 35 %. Och det är min uppfattning då jag läser här att det är mkt svårare idag att bli beviljad än då blev beviljad för 7 år sen.
Vissa kommer aldrig beviljas, hur många ggr man än ansöker, det är verkligheten. För det är inte så att alla som säker förr el senare kommer beviljas.

Det är nog ingen större skillnad i svårigheten, det är mer frågan om mängden onödiga ansökningar som forsar in..

Håll er till ämnet, gillar du inte det ngn annan skrivit bemöt med sakliga motargument eller bara låt bli. Så slipper tråden låsas eller rensas.

Nej det behöver jag inte.
Jag förstod inte vad det hade i den här tråden att göra

Behöver man va orolig att aldrig få skuldsanering ?​

Om det läser att han är orolig att får aldrig skuldsanering då finns ett alternativ till som jag berättade till den person som publicerades tråden att det kan vara ett lösning om man får aldrig skuldsanering!

Behöver man va orolig att aldrig få skuldsanering ?​

Om det läser att han är orolig att får aldrig skuldsanering då finns ett alternativ till som jag berättade till den person som publicerades tråden att det kan vara ett lösning om man får aldrig skuldsanering!
Du blandar ihop saker och ting. Skulder pga lån preskriberas sällan, långivarna vill ha sina pengar tillbaka och försöker driva in dem på alla möjliga sätt. Jag tror inte att du vet vad en skuldsanering är, så läs gärna på om det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp