Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver lån akut - lösa privat skuld

Hej! Jag måste omedelbart få ett lån för att betala en privat skuld annars förlorar jag den familjemedlemen helt garanterat. Har jag en chans någonstans med följande förutsättningar?

-Bara 17k deklarerat under 2020 och inget 2019. Jag började jobba november 2020 och får in ca 20k per månad så jag kan visa lönespecifikationer om någon bank vill ha kompletteringar.
-12 förfrågningar hos UC varav två är från den senaste veckan, en från 15 april och en från 2 februari.
-UC riskprognos ligger på 35%.
-Inga betalningsamärkningar eller skuldsaldo vilket är det enda positiva.
-1 på bisnode men när jag loggar in på minupplysning.se har jag 7, wtf?
Har dessutom lånat eller spärrat mig från de flesta smslåneföretagen. :(

Kan tillägga följande:
*Jag är beredd att låna av lånehajar, om någon har tips på hur jag ska gå tillväga får ni gärna skicka iväg ett PM!
*Jag har ett abonnemang hos Telia där jag har maxat Siru, kan jag använda det för att köpa/betala något annat?

Senast ändrad:
Vanligt lån kan jag inte tänka mig att du får via dessa förutsättningar ovan.

Vilket belopp är det du är skyldig egentligen?

Prata med familjemedlemmen känner jag är vettigast i ditt fall.

Skulden ligger på 100k men om jag kan hitta ett lån på 20k kan det eventuellt vara tillräckligt.

Att prata ut är tyvärr inget alternativ i det här fallet.

Ser inte ljust ut alls för din del tyvärr. Kan inte tänka mig att du får lån hos vanliga aktörer. Ring till remember, nystart och Nordax och berätta dina förutsättningar och se vad dom säger.

Skulden ligger på 100k men om jag kan hitta ett lån på 20k kan det eventuellt vara tillräckligt.

Att prata ut är tyvärr inget alternativ i det här fallet.

Har du testat Fairlo? Har du tur kan du få ut 20 000 där men troligtvis mindre.

Okej jag får göra så. Finns det några andra aktörer som kanske kan bevilja mig?

Har provat Fairlo som nekar mig pga för låg bisnode scoring men jag antar att min låga deklarerade inkomst inte heller är positiv.

Har jag chans hos NC Finance? Någon som har erfarenhet av dem?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp