- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 872
- Poäng
- 717
Slår ett slag för min hemmagjorda "light-Ekonomi" tabell, radda upp och se vad du betalar mest på med högst ränta såTack för alla svar! Ni fick mig på bättre humör. Ska skriva upp allt om en stund för att gå igenom och sedan söka hos Lendo. Återkommer med svar så alla kan se hur det gick. Tack så himla mycket![]()
Härligt att löste sig och grattis!Ansökte om: 100 000kr på 10 år.
Än så länge har jag fått 16 erbjudanden. Kommer skriva dom 3 bästa. Lägst ränta först. Skriver effektiv ränta till vänster och nominell till höger.
SevendayBank: 7.18% - 6.95%
SEB: 7.68% - 7.35%
Swedbank: 7.88 - 7.61%
Sen kommer Coop på 8% uppåt och Ica efter det på 9% uppåt.
Jag känner att jag vill köra på Swedbank. 1 för att det går signera med BankID, 2 för att jag redan har dom som bank och är nöjd. Känns smidigast. Eller är det bättre att gå på räntan bara?
Ett framtida råd om du eller någon av oss i framtiden är i samma sits är att faktiskt gå på lägst ränta. I ditt fall sevenday. Har både lägst ränta och erbjuder dessutom 2 betalningsfria månader per år. Av vad jag har läst här på forumet är de dessutom ganska kinkiga så när dom erbjuder något ska man kanske känna sig, nja, ganska smickrad
Hade Sevenday för kanske 7 år sedan och kan med handen på hjärtat ärligt säga att det är den "snällaste" banken jag någonsin har haft att göra med. Men TS, fyfan vad skönt att det löste sig! Bra jobbat!